Sony Ericsson T610 - kraftfull mobil med inbyggd kamera

Sony Ericsson T610 - kraftfull mobil med inbyggd kamera Ett nytt steg framåt inom mobila bilder med blixttillbehör och Quickshare(TM) Idag på över ett trettiotal evenemang runt hela världen visar Sony Ericsson T610, en mobiltelefon med 65000 färgers färgskärm och inbyggd digitalkamera. T610 är den första produkten med QuickShare(TM); vilket innebär det enklaste, snabbaste och smartaste sättet att dela med sina bilder till vänner, familjen och kollegor. T610 har ett unikt yttre utseende med en sober design och med en läcker ytbehandling som gör telefonen visuellt kraftfull och vacker att se på. T610 börjar levereras under kvartal 2 i Europa, Asien och Nordamerika. Med hjälp av bildfunktionerna i T610 kan konsumenter enkelt dela med sig av sina bilder till andra telefoner, PC, skrivare med mera, över IR, Bluetooth, E-post eller MMS. Med sin stora 65535 färgers bildskärm och den inbyggda digitalkameran är T610 en kraftfull bild och meddelandetelefon. Med QuickShare, är telefonen anpassad så att användaren på enklast möjliga sätt kan använda telefonen för att skicka bilder och MMS. Det tar bara några få klick innan bilden är ivägskickad. T610 är utrustad med trippelband och ett helt nytt användargränssnitt med 12 animerade ikoner och färger som ytterligare förenklar användarvänligheten. Snabbmenyer inne i telefonen ger direktaccess till operatörstjänster som polyfoniska ringsignaler, nedladdningsbara spel och applikationer. T610 stöder både Java och Mophunbaserade spel och gör det också möjligt att spela spel över Bluetooth. Utmärkt grafik, polyfoniska ringsignaler, joystick och force feedback stärker spelupplevelsen ytterligare. Blixttillbehör MPF-10 För första gången lanserar Sony Ericsson även ett blixttillbehör till T610. Blixten gör det möjligt att ta bra bilder även under dåliga ljusförhållanden som t.ex. på restauranger eller på diskotek. MPF-10 är mycket enkel att använda. Koppla på blixten och tryck på avtryckarknappen. "Med T610 erbjuder vi en mycket kraftfull bildtelefon med en unik slimmad och lätt design i en kombination av aluminium och matchande färger", säger Per Alksten, Nordisk Produktmarknadschef på Sony Ericsson. "Vi har sett en stark tillväxt inom mobil bildhantering och med T610 och MPF-10 blixten stärker vi vår position inom mobila kamerafunktioner" T610 har också en inbyggd unik "Music DJ melody composer" för att skapa MIDIfiler som kan användas som polyfoniska ringsignaler. Denna applikation låter användaren komponera ihop ett antal färdiga melodiklipp ungefär på samma sätt som man kan göra i mer avancerade musikprogram. Med Music DJ är det enkelt och roligt att skapa egna ringsignaler av de färdigmixade sekvenserna av trumkomp, basgångar och melodislingor. Detta är en helt ny teknik som aldrig tidigare har funnits i mobiltelefoner. T610 har en standbytid upp till 13 dagar, och taltid upp till 14 timmar. Måtten är 102 x 44 x 19 mm och vikten är 95 g. T610 lanseras på den europeiska marknaden under kvartal 2 För den kinesiska marknaden lanseras T618 under kvartal För den nordamerikanska lanseras T616 under kvartal 2 med GSM 850/1800/1900 frekvenser Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile . The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24426 PRESS CONTACTS: Sony Ericsson Corporate Communications Telephone: +44 (0) 208 762 5858 E-mail: info@SonyEricsson.com Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward-looking statements are subject to change. Presskontakt Sverige: Per Alksten, per.alksten@sonyericsson.com Nordisk produktmarknadchef +46 70 2164291 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01390/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT01390/bild.html Pictures