Sony Ericsson utökar sin Fun & Downloads webb med nya tjänster, program, spel och ringsignaler till Sony Ericsson mobiltelefoner. Sony Ericssons webbsida http://www.sonyericsson.com/fun utökas med nytt innehåll och nya tjänster, som fotoalbum, kända spel och ringsignaler. "Med denna website erbjuder vi våra konsumenter en plats där de kan hitta spännande innehåll och tjänster så att de maximalt kan utnyttja funktionerna i sin Sony Ericsson mobiltelefon" säger Jakob Rydén, Nordisk produktmarknadschef på Sony Ericsson.. "Vi vill aktivt stimulera användningen av nya mobila funktioner och tjänster" Sony Ericssons webbplats Fun & Downloads, har nyligen startats upp och översatts till över 30 språk. Starka leverantörer som Sony Music, Sony Pictures Digital Entertainment, Atari samt Cartoon Networks levererar innehåll till webbplatsen. Fun & Downloads webbplatsen har flera olika teman som spel, ljud, bilder, meddelanden, teman och programvara. Från kameratelefonerna T610, P800 och Z600 kan bilder skickas till webbplatsen där de placeras i ett fotoalbum. Bilderna kan sedan redigeras och göras om till bakgrundsbilder, MMS, teman och även skrivas ut på fotopapper via Color Plaza. Cirka 170 Java och mophunspel finns tillgängliga för nedladdning. Exempel på kända speltitlar är V-Rally 1 & 2, Tony Hawks Pro Skater 4 och Kelly Slater Pro surfer. Användare kan också skicka in sina highscores online. Flera av de soundtracks som ingår i spelen kan laddas ner som polyfoniska ringsignaler. Det finns ett stort utbud av gratis bilder, ringsignaler spel och applikationer som användare kostnadsfritt kan ladda ner för att få ännu större nytta och nöje av sin Sony Ericsson mobiltelefon. Fun & Downloads adressen är: http://ww.sonyericsson.com/fun FOR PRESS INFORMATION, PLEASE CONTACT: Sony Ericsson Mobile Communications Jakob Rydén Telephone: +46-70-347 63 32 Jakob.Ryden@SonyEricsson.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30817 Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward- looking statements are subject to change. Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00460/wkr0002.pdf