Sony Ericsson visar T630 - En stilfull kameratelefon med två framsidor

Sony Ericsson visar T630 - En stilfull kameratelefon med två framsidor. På ett flertal presskonferenser runt världen, bland annat i Las Vegas och Beijing har Sony Ericsson visar den nya kameratelefonen T630. Telefonen är den första telefonen med två framsidor. En telefonframsida och en kameraframsida. Den inbyggda skarpa 65000 färgers TFT-skärmen, den inbyggda kameran och den nya attraktiva designen gör T630 till en given succe. T630 har QuickShare(TM) som står för enkelhet och användarvänlighet är en av de nya funktionerna från Sony Ericsson. Quickshare lanserades först i T610 och har snabbt vunnit konsumenternas gillande för sin enkelhet. Med några få klick kan man enkelt dela med sig av bilder över Bluetooth, Infrarött, MMS och e-post. Den skarpa 65000 färgers TFT-skärmen ger hög kontrast och visar skarpa bilder och en bra spelupplevelse för mobila spel. Det populära racingspelet V-Rally2 medföljer som standard i telefonen och med 32 toners polyfoni, samt vibrator och joystick får spelaren en underhållande spelupplevelse. T630 stöder både Java och Mophunspel och över 100 spel finns redan idag tillgängliga på http://www.sonyericsson.com/fun och på operatörernas portaler. Music DJ funktionen I T630 gör det lätt för den musikintresserade användaren att komponera egna rinsignaler. Music DJ är en 4-spår sequencer där man kan mixa ljudklipp, trumbeats och basgångar med melodislingor för att sedan spara som en egen ringsignal. En ny Sony Ericsson funktion som kallas My Friends är inlagd i T630 och är baserad på Wireless Village instant messaging. Wireless Village är den nya standarden för mobil Instant messaging (chat + presence). Den nya designen och färgen "Frosty Silver" med en frostad känsla och metallic gör T630 till en stilfull och väldesignad produkt som ligger i linje med andra industridesignade produkter, T630 kommer till den nordiska marknaden under första kvartalet 2004. Vikt: 92.5 gram Standby tid: Upp till 13 dagar (315 timmar) Storlek: 102 x 43 x 17 mm Talk time: Upp till 14 timmar FOR PRESS INFORMATION, PLEASE CONTACT: Sony Ericsson Mobile Communications Per Alksten Telephone: +46-70-216 42 91 E-mail: per.alksten@SonyEricsson.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30824 Any product features, specifications or statements in this document that are not historical facts are forward-looking and involve risks and uncertainties. Actual product features, specifications or forward- looking statements are subject to change. Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00520/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00520/bild.html Pictures