Sony Ericsson visar upp T300 och CommuniCam TM

Sony Ericsson visar upp T300 och CommuniCam(TM) MCA-25 - en MMS-telefon med färgskärm för massmarknaden samt en ny kamera som tillbehör. På CommunicAsiamässan i Singapore visar Sony Ericsson upp sin nya mobiltelefon T300. T300 är en telefon för massmarknaden med många funktioner för nöje och underhållnig. Färgskärm, MMS, ned- laddningsbara spel, trippelband, polyfoniska ringsignaler och en nytt kameratillbehör gör T300 till en underhållande multimediatelefon för massmarknaden. Den nya kameran MCA-25 kan kopplas fast på telefonen och användaren kan ta bilder, spara dem i telefonen , och skicka dem som E-post eller som MMS via det mobila nätet. T300 och kameran MCA-25 kommer att börja levereras under fjärde kvartalet i år. Kombinationen av MMS, (Multimedia Messaging Service), polyfoniska ringsignaler, nedladdninsbara spel, utbytbara skal, stor färgskärm med 256 färger, och kamerafunktion gör T300 unik i sin prisklass. Tillsammans med Communicam MCA-25 är T300 en mycket attraktiv meddelandeprodukt för en bred publik. Med T300 kan man skicka flera typer av meddelanden, SMS, EMS, MMS och E- post. Med den nya tekniken MMS kan anvndaren skapa och ta emot meddelanden som är en kombination av bilder, text och inspelade ljudklipp. Polyfoniskt ljud gör att kvaliten på ringsignalerna förbättras och låter mycket bättre än tidigare. 24 toners polyfoni gör att ringsignalerna låter som riktiga melodier, då flera toner kan spelas samtidigt. Det är också möjligt att skapa egna ringsignaler och skicka vidare dessa med T300 eller att ladda ner nya ringsignaler via WAP. Ringsignalerna kan också kopplas till den inbyggda adressboken så att olika personer som ringer in, får olika ringsignal. Commmunicam MCA-25 är det senaste tillskottet till Sony Ericssons kameratillbehör och är speciellt framtagen för T300. Nya funktioner är digital zoom, samt möjligheten att lägga till roliga ramar och andra bildeffekter till bilden. Bilden kan sparas och skickar i fyra olika upplösningar, från MMS-storlek 80x60 pixels upp till VGA-storlek 640x480 pixels. Bilden kan lagras i telefonen och kan kopplas till telefonboken så att man kan se vem som ringer, eller läggas in som en bakgrundsbild i telefonen. Via MMS, eller E-post kan bilden skickas vidare till andra personer. En nyhet med T300 är möjligheten att kunna ladda ner nya spännande spel till telefonen. Flera roliga spel kommer att kunna laddas ner från Sony Ericssons Webbplats samt från telefonoperatörernas portaler. Några exempel på spel är de klassiska Atarispelen Centipede, Missile command, Asterioids, Breakout. Ett flertal andra spel kommer också att finnas tillgängliga att hämta ner via operatörerna. För spelutvecklare finns utvecklingskit att hämta via http://www.ericsson.com/mobilityworld eller http://www.mophun.com. Den enkla och minimalistiska designen av T300 fokuserar på den spännande teknologin inuti telefonen med färgskärm, joystick och spännande spel och meddelanden. Som tillbehör finns utbytbara skal för att kunna göra telefonen mer personlig. Taltiden är upp till 7.5 timmar och standbytiden upp till 350 timmar. För den kinesiska marknaden finns även modellen T302 med kinesiska menyer och kinesiskt språkstöd. För mer information, vänligen kontakta: Sony Ericsson Mobile Communications Jakob Rydén Produktmarknadschef, Nordic region Telefon: +46 70 347 63 32 E-mail: jakob.ryden@SonyEricsson.com Sony Ericsson Mobile Communications AB offers mobile communications products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. Established in 2001 by Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Sony Corporation, the joint venture continues to build on the success of its two innovative parent companies. Sony Ericsson creates value for its operator customers by bringing new ways of using multimedia communications while mobile. The company's management is based in London, and has 4,000 employees across the globe working on research, development, design, sales, marketing, distribution and support. For further information, please visit: www.SonyEricsson.com Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=19859 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00820/wkr0002.pdf