Affär mellan Hotel Rival och Sony

Affär mellan Hotel Rival och Sony Plasma-TV på alla hotellrum Hotel Rival vid Mariatorget i Stockholm har valt Sony som samarbetspartner och huvudleverantör av teknik till hotellrum, konferenslokaler, offentliga utrymmen och biograf. Hotellet, som öppnar 6 augusti, blir först med Plasma-TV och DVD-spelare på alla rum. Samarbetet innebär också att Sony kommer att använda Hotel Rival vid konferenser, CD-releaser, kundträffar och filmvisningar. Just nu byggs Stockholms första boutique* hotell vid Mariatorget i Stockholm. Hotellet med 99 rum öppnar den 6 augusti 2003 och i direkt anslutning finns restaurang, bar & bistro, cocktailbar, café, bageri, brödbutik, flera konferenslokaler samt biograf/konferens för 700 besökare. Samarbetet med Sony innebär att Hotel Rival ytterligare förstärker sin profil som ett boutique hotell. - Våra gäster kommer att förvänta sig, och få, en mycket hög standard på service och teknik. Plasma-TV, DVD-spelare och trådlös Internetuppkoppling blir standard på rummen. Vill man se på film finns ett DVD-bibliotek att tillgå, för vi kommer inte att ha traditionell pay- TV och definitivt inga porrfilmer, säger Christer Sandahl, styrelseordförande Hotel Rival. Sony ser en utmärkt möjlighet att få visa sina produkter i ett helt system av hotell, konferens och biograf; - Hotel Rival är ett bra exempel på hur vi jobbar med helhetslösningar för våra kunder, menar Björn Swedin, divisionschef Sony. Rival blir förmodligen det första hotell i världen där man har en 32-tums plasma-TV och DVD-spelare på varje rum. Gästen får uppleva en ljud- och bildkvalitet som man kanske inte har ens hemma. Samarbetsavtalet innebär konkret att 32-tums plasma-TV, separata DVD/CD- spelare, högtalare i rum och badrum monteras i varje hotellrum. I biograf/konferens finns LCD-projektor, video, DVD, lättmanövrerad touchpanel, högtalare, mikrofoner samt OB-punkter att dra kablar från vid direktsändningar. I den offentliga miljön - barer, restaurang, bistro, hissar och foajéer står Sony för allt som transporterar musik. Zonförstärkare gör det möjligt att höja och sänka musiken på enstaka punkter. Honesty Bar på svitvåningen, sju trappor, får surroundljud. Dubbla system med två dukar ger möjlighet till samtidiga PowerPoint-presentationer i konferenslokal Rivalen. För montering och drift av all utrustning står Sony. För mer information kontakta: -Björn Swedin på Sony Sverige,bjorn.swedin@sony.se, tel 08-59 89 00 00 -Ewa Wigenheim-Westman, MENU pr Ab, ewa@menu.se, 08-650 00 80/070-523 89 33 -Marie Holhammar, mariehol@algonet.se, 08-718 48 30/ 0708-345 200 -Ovanstående text samt bilder finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24644 Om Hotel Rival Hotel Rival öppnar 6 augusti 2003. Rival består av 99 rum, varav två sviter, biograf/konferens för 700 personer, ytterligare fem konferenslokaler, två barer, bistro, restaurang, café och bageri. Ägare är Christer Sandahl (styrelseordförande MyTravel), Christer Hägglund (huvudägare Proffice) och Benny Andersson. www.rival.se * Boutique hotell, eller livsstilshotell, är en nisch i segmentet förstaklasshotell utan kedjetillhörighet. Hotellen är små, har unik identitet och modern karaktär med i snitt 86 rum per hotell. Man erbjuder design i kombination med hightech på rummen. Karaktäristiskt är en ovanligt hög servicenivå och en personlig kund/gästrelation . Om Sony Sony tillverkar produkter inom ljud-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknad över hela världen. Med verksamhet inom musik, bilder, spel och onlineförsäljning, är Sony i ett unikt läge att bli ledande inom underhållningsbranschen för bredband under 2000-talet. I Europa nådde Sony en försäljning av 14,90 miljarder Euro under räkenskapsåret till 31 mars 2001, baserat på växlingskursen Yen 98,9 under samma period. Sony Europa med huvudkontoret centralt placerat på Potsdamer Platz i Berlin, svarar för elektronikförsäljningen i Europa där man sålde för 10,37 miljarder Euro under samma period. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/ PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00780/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00780/bild.html Pictures