Allt blir klart och tydligt med Sonys nya stereodiktafon

Allt blir klart och tydligt med Sonys nya stereodiktafon Sonys senaste diktafon spelar in på fast minne (chip) och är den första som kan spela in i stereo. Det gör bokstavligen att allt som spelas in blir mycket tydligare, något som förenklar livet för alla som behöver spela in röster i stökiga och bullriga miljöer. Sonys ICD-ST10 Digital Voice Recorder går också mycket lätt att ansluta till en PC med en USB- sladd, vilket gör det till en lätt match att överföra inspelat material till skrivbordet eller någon annanstans. Med stereo blir röstinspelningar tydligare i situationer med högt bakgrundsljud eller när fler än en person pratar. Så till exempel kan både journalister, som gör intervjuer i pressade situationer och affärsmän, som spelar in affärsmöten, få stor nytta av detta. "Skillnaden är densamma som om man använder bara ett öra - håller man för ena örat så märker man genast hur mycket svårare det är att uppfatta vad som sägs," förklarar Mathias Danielsson, produktchef på Sony. Ljudfilerna kan enkelt överföras till en PC via USB vare sig man är ute på fältet eller tillbaka på kontoret. Med den medföljande programvaran Digital Voice Editor kan filerna enkelt redigeras och föras över till kollegorna, bifogat till e-post. ...forts Med sin minneskapacitet på 16MB klarar diktafonen cirka fem och en halv timmes kontinuerlig inspelning. ICD-ST10, är den senaste av Sonys digitala diktafoner med fast minne och den finns på marknaden från och med maj månad. Snabbfakta ICD-ST10 Digital Voice Recorder · Skjortficksstorlek, väger bara 72 gram · 16MB inbyggt minne rymmer upp till 5 timmar och 34 minuter · Ingång för Memory Stick · Ström: två AAA batterier eller vägguttag · LPEC-kompression ger mycket bra ljud · Inbyggd och riktbar stereomikrofon · Avancerade funktioner som: infoga en fil, lägga till inspelning och röststyrd inspelning · Inbyggda redigeringsfunktioner: Spela över, A-B upprepning, bokmärke, index, flytta fil · Pitchkontroll: -50% till +100% förändrad uppspelningshastighet utan tonförändring · Lyssning via 350mW inbyggd högtalare eller öronsnäcka · Upp till 495 röstfiler i upp till 5 mappar · PC-anslutning via USB eller Memory Stick · Digital Voice Editor-program för PC: flytta, ändra, ta bort, lagra · Tillbehör: Öronsnäcka, väska, USB-kabel Konsumentpris: 2 800 kr inkl moms För ytterligare information eller tekniska specifikationer, kontakta Sony Sverige, Mathias Danielsson, 08 - 598 90 000, 0708- 15 59 65, mathias.danielssson@sony.se Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25633 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00520/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00520/bild.html Pictures