Finansinstitut, säkerhetsföretag och butiker kan räkna med Sonys videoövervakning via nätverk online "I dagens konkurrensutsatta marknadsmiljö måste köp av teknik ge en snabb avkastning på investeringen och ge en attraktiv affärsfördel för potentiella köpare." Sony har uppmärksammat detta affärsbehov genom att utveckla en direktsänd demonstration av sin nätverkslösning för videoövervakning, som bygger på SNC-RZ30P. Lösningen ger affärsanvändare som säkerhetsföretag, finansinstitut och butiker möjlighet att förstå och pröva användningen innan de bestämmer sig för ett köp till sin egen avdelning eller till huvudkontoret. Henrik Felixon, affärsområdeschef Sony Sverige, säger: "Det är tydligt att ett val av Sonys ledande kommunikationslösningar helt och hållet beror på hur väl lämpade de är och hur de kan användas av slutkonsumenten. Så det är viktigt att kunderna har möjlighet att undersöka lösningen innan de bestämmer sig för en större investering." Han tillägger: "Demonstrationen online av nätverksvideokameran SNC-RZ30P har skapats särskilt med beaktande av de ökande säkerhetsbehoven. Potentiella kunder kan i förväg se hur vår lösning, byggd på videoövervakning via nätverk, skapar nya affärsmöjligheter genom att de kan kontrollera all aktivitet på platsen eftersom kameran också kan integreras i företagets existerande övervakningssystem." Speciella sidor på Sonys websajt - www.sonybiz.net/realshotdemo - har utvecklats för att guida användarna genom den direktsända demonstrationen. Sajten har ytterligare användarinformation såsom: Detaljerade produktspecifikationer, dokument som visar på den utökade användningen av lösningar för videoövervakning via nätverk i den föränderliga säkerhetsprocessen och systemen samt exempel på e- övervakning. Vidare övervakning på distans och webbens fördelar (att kunna framhäva sin egen sajt med direktsända bilder). Dessutom har sajten ett e-formulär som besökare som vill ha mer information kan fylla i. Henrik Felixon säger: "Vi har tydligt sett att säkerhetsbranschen, finans- och banksektorn samt återförsäljare, ligger långt framme när det gäller vad de vill ha ut av videoövervakning på distans. Vi ser att de har speciella krav på spårning och säkerhetsövervakning - särskilt när det gäller miljöer med känslig hantering av kontanter. Vi har därför tagit fram "Sony Video Asset Management "-lösningen via ett nätverk med dessa behov i åtanke. Säkerhetschefer kan installera en diskret videoövervakningslösning via nätverk som tar bilder i realtid med hjälp av Sonys nätverkskameror. De spelar in bilderna på en server och man kan titta på dem - lokalt eller på distans - med hjälp av skräddarsydd programvara." Sonys övervakningslösning är lämpligt för de flesta företags IT- infrastrukturer och man undviker därmed ytterligare behov för investeringar i integrerad nätverksteknik. Sonys nätverkskamera SNC- RZ30P passar lika bra för övervakning och kontroll på distans som i vilken miljö som helst där det krävs video i färg, med hög kvalitet. Den har också den flexibla möjligheten att kunna fjärrstyras via företagets existerande lokala nätverk, LAN, eller via intranet, när som helst och var som helst. För mer information kontakta: Henrik Felixon på Sony Sverige, tel 08-59 89 00 00, 0708 - 16 31 05 E-post: henrik.felixon@sony.se -Ovanstående text med tillhörande bild finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24331 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/ PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00310/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00310/bild.html Pictures