Flexibla CD WALKMAN från Sony

Flexibla CD WALKMAN från Sony Sony kommer nu med en ny serie CD WALKMAN med bättre batteritid och nya redigeringsfunktioner. Sonys första CD WALKMAN kom 1984 och sedan dess har man ständigt utvecklat nya och bättre modeller. Årets nya serie består av tunna modeller med längre batteritid och nya funktioner som "jog-lever" och "bookmark" med vilket man kan namnge upp till 99 låtar från tio CD och lagra dessa i minnet. De nya WALKMAN-spelarna har också G-Protection. Sonys ingenjörer har kommit fram till att en spelare utsätts för tre skakningar i sekunden när man joggar. G-Protection är utvecklat för att motverka skakningarna och garanterar att spelaren tål 3x3G i sekunden utan att musiken avbryts. Det är därför som Sony kallar sina spelare jogsäkra (Jog Proof). D-EJ785 CD WALKMAN har en speciell cirkelformad design, som gör den kompakt och tunn. Den har batteritid för upp till 50 timmars spelning med 2 x AA Sony Alkalin-batterier (uppladdningsbara batterier medföljer). D-EJ785 har en minnesfunktion, "bookmark", för 99 låtar från 10 CD. Den kan också spela CD-R/RW och har MD-Link och Digital Mega Bass samt styrs med "jog lever" på LCD-fjärrkontrollen. D-EJ885 CD WALKMAN kommer med en praktisk laddningsvagga och har en mycket tunn LCD-fjärrkontroll som visar CD-TEXT-information. Den har också "bokmärke" med minne för 99 låtar från 10 CD. Den har MD-Link, Digital Mega Bass samt spelar CD-R/RW och styrs med en praktisk "jog dial". D-EJ885 har upp till 110 timmars batteritid (uppladdningsbara batterier och externt batterifodral medföljer) och två G-Protection- lägen, "Hyper" och "Quality". D-EJ985 CD WALKMAN har aluminiumskal och en rund design i silver. Den har batteritid på upp till 120 timmar (uppladdningsbara batterier och externt batterifodral medföljer). Den har också LCD- fjärrkontroll som kan visa CD-TEXT-information. Den kan spela CD-R/RW och har MD Link och Digital Mega Bass samt två G-Protection-lägen. Liksom D-EJ885 kommer också denna modell med en praktisk laddningsvagga. Världen idag minsta, lättaste och tunnaste CD WALKMAN-modell är D- EJ2000, med sin magnesiumram i svart. Detta är också den första CD WALKMAN från Sony som, med bara ett batteri, har en speltid på upp till 63 timmar. D-EJ2000 väger bara 145 gram och har en rad funktioner som "bokmärke", CD-R/RW-funktion, MD Link och Digital Mega Bass. Den har också laddningsvagga, två G-Protection-lägen och en praktisk LCD- fjärrkontroll som visar CD-TEXT-information. För den som vill lyssna på både CD och radio är D-FJ211 CD WALKMAN med inbyggd tuner perfekt. Denna modell har en ovanlig, oval design och FM/AM Digital Tuner med möjlighet till 40 förinställda program (30FM och 10AM), batteritid på upp till 40 timmar och CD-R/RW-avspelning såväl som Digital Mega Bass. - Många vill ha flexibla produkter som kan användas till mer än en sak. Den nya CD WALKMAN-serien har nya funktioner och längre batteritid - samtidigt som vi har vidareutvecklat en redan lyckad design, säger Mathias Danielsson, produktchef på Sony. Konsumentpriser: D-EJ785 1 700 kr inkl moms D-EJ885 2 400 kr inkl moms D-EJ985 2 600 kr inkl moms D-EJ2000 3 000 kr inkl moms D-FJ211 1 500 kr inkl moms Lansering på marknaden: D-EJ785, D-EJ885, D-EJ985 och D-EJ2000 finns på marknaden och följs av D-FJ211 i april. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25126 ----------------------------- För ytterligare information eller tekniska specifikationer, kontakta Sony Sverige, Mathias Danielsson, 08 - 598 90 000, 0708- 15 59 65, mathias.danielssson@sony.se Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705- 106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT01000/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT01000/bild.html Pictures