Kompromisslös instegsprojektor från Sony (VPL-ES1 )

Kompromisslös instegsprojektor från Sony Till Sonys breda produktbredd av kvalitetsprojektorer kommer nu VPL-ES1 - en prisvärd instegsprojektor för alla professionella användare och för utbildning. Den har samma funktioner och pålitlighet som övriga Sonyfamiljens lösningar för audiovisuell kommunikationsteknik. "Samtidigt som de tekniska framstegen kommer ikapp oss påminns vi ständigt om att vi har större behov av att vara säkra på att vi har köpt bästa möjliga produkt för IT-pengarna. Med VPL-ES1 behöver man inte längre kompromissa med kvalitet och kostnadseffektivitet", säger Fredrik Ånäs produktansvarig på Sony. Sonys VPL-ES1 är enkel att sköta och det är en allroundprojektor som utvecklats för små och medelstora visningsmiljöer. Den är speciellt lämpad för miljöer där det krävs snabba visningar. VPL-ES1 ger visningar med hög kvalitet och kan visa PC-data från en bärbar dator eller video. Den har bland annat den tillräckliga ljusstyrkan på 1500 ANSI Lumens och SVGA-upplösning. Enheten levereras också med två års PrimeSupportTM. "Projektorer är inte längre någon lyxartikel. De blir snabbt en standarddel i kommunikationen för företag och institutioner och de förbättrar på ett bra sätt alla professionella visningar. Elektroniska visningar gör interaktionen med åhörarna ännu bättre, ökar den visuella upplevelsen och ger ett bättre verktyg för att illustrera affärsidéer och interaktiva lektioner. Sonys VPL-ES1 har kompakt, modern design och dess förmåga att fungera effektivt i normalt dagsljus gör den till ett måste inom professionell kommunikation," säger Fredrik Ånäs, Sony Sverige. VPL-ES1 kommer strax efter lanseringen av instegsprojektorn VPL-EX1 som också konstruerats för utbildningsändamål och som har olika specifikationer för användare som vill ha XGA-upplösning. Konsumentpris: Ca 11 000 kronor, exkl moms Lansering på marknaden: Oktober 2003. Tekniska specifikationer Kontakta Fredrik Ånäs För ytterligare information, kontakta Sony Sverige, Fredrik Ånäs, 08 - 598 900 00, 0708-89 07 78, fredrik.anas@sony.se Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30344 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00750/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00750/bild.html Pictures