Kraft i bilen med Sony Designat högtryck

Kraft i bilen med Sony Designat högtryck Bas och kraft med stil. Sonys nya slutsteg och bashögtalare i Xplod P5- serien ingår i Sonys nya designkoncept "Ride in Style". Sony satsar här på att i ett mycket kompakt och läckert format få in ett stort ljud i bilen. De nya slutstegen är digitala och mycket kompakta på hela 1000 eller 400 Watt och har inbyggt lågpassfilter. Basarna är nyutvecklade och femkantiga för att förstärka baskonen så att den kan prestera ett stort ljudtryck. De nya P5-basarna finns i 10, 12 och 15 tum och har designats så att de kan monteras i mycket kompakta och små baslådor och tar minimal plats. Bashögtalaren på 12 tum kan till exempel placeras i en sluten låda på bara 9 liter. P5 förstärkare Nya Xplod P5 är först med "Pulse Width Modulation" (PWM) digital switchteknik i bilen. Det ger större effektivitet och kraft. De två nya klass-D monoförstärkarna är XM-D1000P5 på 1000 watt och XM-D400P5 på 400 watt inom frekvensen 20Hz - 300Hz. P5-förstärkarna har mycket höga prestanda. Genom "Pulse Width Modulation" får man hög effektivitet och ett minimum av strömförluster. Förstärkarna har inga stora kylflänsar och får därför plats i de flesta utrymmen tack vare den digitala tekniken. Både XM-D1000P5 och XM-D400P5 är 1-kanals, 2-ohm stabila klass-D mono- förstärkare med variabla lågpassfilter, basförstärkning och MOSFET förstärkar-teknik i både ström och effektsteg. P5 bashögtalare I P5-serien ingår tre bashögtalare, från 10" till 15", XS-L101P5, XS- L121P5 och XS-L151P5. Vid utvecklingen av P5-seriens bashögtalare fann Sony att en femkantig form ger ökad respons och mycket goda egenskaper när det gäller att hantera kraftiga bastoner. Den nya formen ger snabbare respons och mycket bra impulskarakteristik. Gummikanten runt högtalarmembranet har en speciell form som minskar distorsion och ger en djupare bas med klar ljudåtergivning. Talspolstråden i högtalarna är fyrkantig för ökad effekttålighet samt ökad effektivitet och talspolen är nyutvecklad i aluminium för att klara av höga effekter. Kraften och prestandan från dessa digitala och kompakta monobas D-klass förstärkare och bashögtalare är så stor att de förvandlar bilen till en stor basupplevelse. - Många bilägare gillar stil, prestanda och kraft. Den ultramoderna designen och den häftiga basåtergivningen skapar en ny formmedveten trend när det gäller baskraft i bilen, säger Torbjörn Sjöving nordisk marknadschef på Sony. Konsumentpriser inkl moms: -P5 slutsteg XM-D1000P5 4 800:- 1000W XM-D400P5 3 900:- 400W -P5 bashögtalare XS-L101P5 950:- 1100W XS-L121P5 1 100:- 1200W XS-L151P5 1 350:- 1400W Samtliga produkter lanseras under april 2003. Tekniska specifikationer: Kontakta torbjorn.sjoving@sony.se -För mer information: Kontakta Sony Sverige, Torbjörn Sjöving, 08-598 90 000 eller 0709- 96 66 00 Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01060/wkr0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01060/bild.html Pictures