Ladda ner musikfiler till en net md walkman 64 gånger snabbare än realtid *

LADDA NER MUSIKFILER TILL EN Net MD WALKMAN 64 GÅNGER SNABBARE ÄN REALTID * SONY kommer med nya Net MD WALKMAN-modeller med förbättrade funktioner. Sony följer upp sin succélansering av Net MD förra året med fem nya modeller i år. Bakom framgången med Net MD ligger den flexibilitet som gör att man kan ansluta sin MD WALKMAN till en PC för att ladda ner musikfiler till MiniDisc. Den har också programvara för enkel hantering och snabba överföringshastigheter. De nya modellerna levereras med den nya programvaran Sonic Stage som har ett förbättrat grafiskt användargränssnitt (GUI) som gör det enklare att spela in. Programvaran är också bakåtkompatibel med OpenMG jukebox- program vilket gör att spellistor automatiskt kan uppgraderas. Med detta får man också tillgång till Gracenote CDDBs sajt med musikigidentifiering där man automatiskt kan ladda ner information om låtarna som album, artist eller titel. När låtarna lagrats med Sonic Stage -programmet på PCn kan de överföras till en Net MD WALKMAN. Net MD-modellerna kan spela in MP3, WMA- och WAVfiler som, när de laddats ner och överförts till MiniDisc, omvandlas till Sonys ATRAC3-kompressionsformat. Överföringshastigheterna har också förbättrats för de nya modellerna där nya MZ-N910 och MZ-N10 kan överföra informationen upp till 64 gånger snabbare än realtid vilket till exempel gör att 5 minuter musik kan överföras på bara 5 sekunder. MZ-N910 är idag världens snabbaste NetMD-modell. MZ-N910 kan överföra musikfiler 64 gånger snabbare än realtid vilket innebär att 5 minuter musik kan överföras på bara 5 sekunder. Den här modellen har ett tunt aluminiumchassi och levereras med en laddningsvagga. För att göra det lättare att redigera och manövrera har N910 en jogratt, femläges positionskontroll och en Dot-matrix LCD-display, som kan visa tre rader. Detta gör det lättare att söka och redigera text. Med Digital Pitch Control (DPC) kan man ändra uppspelningshastigheten utan att tonhöjden ändras. MZ-N910 har också VPT (Virtual Phone Technology - Virtual Sound Mode), en 6-bands equaliser, ATRAC TYPE-S Digital Sound Processor, bokmärkesfunktion, gruppfunktion, MDLP och G-Protection. Den levereras också med en silverfärgad fjärrkontroll med upplyst LCD-display. MZ-N910 ökar på batteritiden upp till 114 timmar (uppladdningsbart batteri och extra batterihållare medföljer). Kommer i april i färgerna silver eller blått. * Inspelning och uppspelning av copyrightskyddat material kan vara olagligt om det görs utan rättighetinnehavarens medgivande. Konsumentpriser: MZ-N910 4 300 kr inkl moms MZ-N910 introducerades nyligen på den svenska marknaden. För ytterligare information eller tekniska specifikationer, kontakta Sony Sverige, Mathias Danielsson, 08 - 598 90 000, 0708- 15 59 65, mathias.danielssson@sony.se Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25616 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT01310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT01310/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT01310/bild.html Pictures