Memory Select Function gör Memory Stick mer mångsidigt

Memory Select Function gör Memory Stick mer mångsidigt Sonys lanserar en ny serie Memory Stick-minnen med Memory Select Function, där användaren enkelt kan använda lagringsutrymmet för olika ändamål. Det första Memory Stick-kortet i serien innehåller 256 MB, uppdelat på två minnen med en kapacitet om 128 MB vardera. Tekniken gör det möjligt att t ex lagra affärsinformation i den ena delen av kortet, och bilder i den andra delen. - Memory Stick är ett flexibelt lagringsmedium som används i en växande mängd produkter, t ex digitalkameror, handdatorer, PC, bärbara ljudanläggningar och skrivare. Med Memory Select Function blir minneskortet mer mångsidigt och användarvänligt, säger Stefan Andersson, produktchef på Sony. Memory Stick-kort med Memory Select Function består av fysiskt åtskilda minnesenheter på vardera 128 MB. Varje minnesenhet används separat för lagring och kategorisering av data. Korten kan därmed användas med samtliga produkter som är kompatibla med de tidigare 128 MB Memory Stick. Överföringshastigheten 20 Mbps gäller även för de nya korten. Konsumentpris: MSA-128S2 ca 1 950 kronor inklusive moms Lansering på marknaden: Mars 2003 Tekniska specifikationer Kontakta stefan.andersson@sony.se För ytterligare information, kontakta Sony Sverige, Stefan Andersson, 08 598 90 015, 0708-16 68 29, stefan.andersson@sony.se Bo Westin, VD, tel 08 - 598 90 000. Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24013 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/ PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT01060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT01060/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT01060/bild.html Pictures