Mikrosystem med digital förstärkare ger hög ljudkvalitet

Mikrosystem med digital förstärkare ger hög ljudkvalitet Sonys nya integrerade mikrostereo CMT-CPX1 är en av flera nya HiFi- produkter från Sony som bygger på den digitala förstärkartekniken S- Master. Anläggningen ger en mycket hög ljudkvalitet med 2x70 W RMS, 2- vägshögtalare med ett speciellt baselement som har en nyutvecklad fiberkon. Det är ett kraftfullt och kompakt system med DSG (Digital Sound Generator) samt bas- och diskantkontroll. Anläggningen kan spela upp både vanliga cd-skivor och CD-R/RW-skivor. Dessutom är CMT-CPX1 utrustad med ett kassettdäck för vanliga ljudkassetter. Radiodelen är en RDS- mottagare med upp till 20 stationers förval. - CMT-CPX1 representerar en ny utveckling inom ljudområdet. Den digitala förstärkartekniken S-Master innebär bland annat att vi slipper värmeproblem, så att vi kan bygga kompakta anläggningar som utnyttjar utrymmet på ett effektivt sätt, säger Håkan Andrén, produktchef på Sony. Konsumentpris: Ca 3 400 kronor, inklusive moms Lansering på marknaden: April 2003. Tekniska specifikationer hakan.andren@sony.se För ytterligare information, kontakta Sony Sverige, Håkan Andrén , 08 - 598 90 015, 0708-53 32 36 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25176 Bild finns att hämta på www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705- 106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00930/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00930/bild.html Pictures