"Mini" Micro Vault Ännu mindre USB-minne från Sony

"Mini" Micro Vault Ännu mindre USB-minne från Sony Sony kommer nu med ett ännu mindre USB-lagringsmedia kallat "Mini" Micro Vault som är det senaste i en rad innovativa minnesprodukter. Minnet har ny design och är betydligt mindre än tidigare modeller. Det har också en USB2.0-vagga som gör att det är mycket enkelt att koppla det till en dator. Nya "Mini" Micro Vault kommer med minneskapacitet på 64, 128 och 256 MB samt USB2.0 för snabb filöverföring. Nytt är den behändiga vaggan som kan placeras vid tangentbordet och kopplas till datorns USB-kontakt med en kabel. Det här gör det enkelt och bekvämt att använda minnet tillsammans med en PC även om datorns USB-kontakt sitter avigt till. "Mini" Micro Vault-minnet kan också kopplas direkt till en bärbar dators USB-kontakt. Stefan Eriksson, Nordisk Marknadschef Retail Media, Sony RME säger: "Våra små minnesenheter har blivit mycket väl mottagna både av dem som använder bärbara datorer i affärslivet och av teknikmedvetna konsumenter. Med nya "Mini" fortsätter framgången för Sony och den nya vaggan kommer att tilltala ännu fler datoranvändare. Fördelarna med detta lilla lagringsmedia är att det kombinerar enkelheten hos en traditionell floppydisk med större kapacitet och fler funktioner." Alla Micro Vault-produkter har enkel "plug-and-play"-funktion för lagring och filöverföring. Sony ökar på värdet av nya "Mini" Micro Vault genom att det säljs tillsammans med en rad nya användarvänliga program för att man ska få ut så mycket som möjligt av produkten: * Password Lock - Lösenord skyddar valfri del av minnet · AutoZip - automatisk zip och unzip av filer i speciell mapp · PC Lock - låser PCn under en bestämd tid · Auto Login - lagrar automatiskt ID och lösenord för olika websidor i Micro Vault Genom sitt USB2.0-gränssnitt kan Micro Vault användas med datorer med Windows® 2000, Me, XP och Mac O.S. 9.0 eller högre utan några programdrivrutiner. För Windows® 98 och 98SE finns drivrutinen på en CD- ROM som medföljer produkten. Den kan också laddas ner från http://www.sony.net/Products/Microvault/3-1b.html. USB2.0 Hi-Speedläge har inte certifierats av Microsoft för användning med Windows 98, 98SE och Me och stöds inte av Mac OS. Enheten kan användas med det långsammare USB1.1-gränssnittet i dessa system. För att använda enheten i USB2.0-läge krävs att den kopplas till en dator som stöder USB2.0 eller har USB2.0-kort. Lansering på marknaden: Juni 2003 Priser: USM-64S 750 kr inkl moms USM-128S 1 300 kr inkl moms USM-256S 2 100 kr inkl moms För mer information, kontakta Sony Sverige: -Stefan Eriksson, tel 08 - 598 90 000, 0709-62 55 11 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25258 Mer information finns också på http://www.sony-europe.com Bild finns att hämta på www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sonybiz.net -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00360/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00360/bild.html Pictures