Nu kommer Sonys nya DVCAM (DSR-PD170P)

Nu kommer Sonys nya DVCAM Sonys nya DVCAM, DSR-PD170P, bygger på den stora framgången med föregångaren, DSR-PD150, som har blivit en standard för professionella, kompakta 3CCD-videokameror. Den nya kameran har optimerats på flera punkter genom de synpunkter man fått från användare av DSR-PD150. Utöver bättre bild- och ljudkvalitet har DSR-PD170P förbättrats både när det gäller ergonomi och handhavande samtidigt som den fått en rad nya tillbehör. Som sin föregångare står DSR-PD170P för hög bildkvalitet och pålitlighet i ett mycket kompakt format - perfekt för broadcasting och film, i företag och vid events. DSR-PD170P har samma pris som sin föregångare så kostnads-effektiviteten hos den nya videokameran är svårslagen. Audio/video och andra förbättringar Tack vare bättre signalbehandling har minimiljusnivån sänkts i DSR- PD170P från 2 lux i förra modellen till 1 lux. För optimal ljudkvalitet har signalbrusförhållandet för manuell inspelning förbättrats till cirka 6 dB. Videokamerans användbarhet har också blivit bättre genom en rad nya funktioner. Till exempel så är zoomspaken och stopp/start-knappen för inspelning placerade i handtaget vilket gör det lättare att filma i en låg vinkel. Zoomhastigheten kan justeras med skjutreglage på handtagets sida. Det nya, större handtaget ger ett bättre och enklare grepp. Sökaren och ögonmusslan till sökaren har förstorats för att den ska vara bekvämare att titta igenom. Dessutom gör hybrid LCD-skärmen, på 200 000 pixlar, att man får ännu exaktare kontroll på bildkvalitén - även i direkt solljus. LCD-skärmen och sökaren kan användas samtidigt så att man kan titta genom sökaren medan man justerar filmvinkeln med LCD- skärmen. Bländaren har också ändrats så att den nu har 24, i stället för 12, bländarsteg vilket ger snabb, mjuk och exakt inställning. Tillbehör För DSR-PD170P finns en rad tillbehör. Utöver det som fanns till den förra modellen, finns det nu ett vidvinkelobjektiv (VCL-HG0758) och två nya objektivfodral: Med LSF-S58 kan man ta bort vidvinkelobjektivet utan att ta bort fodralet. Det andra fodralet har inbyggt objektivlock som kan öppnas och stängas med en kanpp på sidan av fodralet. Ett i.LINK-kabelfäste skyddar kabeln och hindrar att kabeln kopplas bort ofrivilligt. DSR-PD170P har också en ECM-NV1 mono-mikrofon, ett NP-F330 InfoLITHIUM laddbart batteripack, en RMT-811 fjärrkontroll, en stereo-AV kabel och bärrem. Pris: Ca 40 200 kr kronor, exklusive moms Lansering på marknaden: December 2003. Tekniska specifikationer Kontakta henrik.felixon@sony.se För mer information kontakta Henrik Felixon på Sony, tel 08-59 89 00 00, 0708 - 16 31 05, henrik.felixon@sony.se Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32974 -Ovanstående text samt bild finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom ljud-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknad över hela världen. Med verksamhet inom musik, bilder, spel och onlineförsäljning, är Sony i ett unikt läge att bli ledande inom underhållningsbranschen för bredband under 2000-talet. I Europa nådde Sony en försäljning av 14,90 miljarder Euro under räkenskapsåret till 31 mars 2001, baserat på växlingskursen Yen 98,9 under samma period. Sony Europa med huvudkontoret centralt placerat på Potsdamer Platz i Berlin, svarar för elektronikförsäljningen i Europa där man sålde för 10,37 miljarder Euro under samma period. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/ PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00770/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00770/bild.html Bilder