Ny LCD WEGA-tv låter dig "sväva in i bilden"

Ny LCD WEGA-tv låter dig "sväva in i bilden" Sony utvidgar sin serie av flatpanel-tv med en ny modell som kombinerar elegant design med avancerad teknik. Nu lanseras KLV-30MR1, en ny LCD WEGA-tv med 30 tums skärm, som erbjuder ett nytt alternativ till tv-tittandet. KLV-30MR1 WEGA är en flatpanel-tv, som kompletterar MR1 plasma-tv, introducerad i slutet av 2002. Den unika "flytande" skärmen tillför en ny dimension till modern tv-design. Den nya modellen erbjuder ett nytt designkoncept för LCD-tv, och har ny spjutspetsteknologi för att återge exceptionell bildkvalitet. Den nyutvecklade LCD-paneldrivkretsen ger mjuk och naturlig reproduktion av rörliga bilder, och lyfter LCD-tv till en ny dimension. KLV- 30MR1 är utvecklad för dem som inte bara värdesätter modern design, utan också har ett öga för teknik, och önskar det bästa marknaden har att erbjuda, säger Per-Martin Öhman, produktchef för TV, Sony Sverige. - På den exceptionellt snabbt växande marknaden för flatpanel-tv, förväntar vi oss att konsumenterna blir allt mer kritiska i sina val av produkter, bland annat när det gäller bildkvalitet. KLV-30MR1 är den första LCD-tv, som kan hantera "2:2 pull down" i I/P- konverteringsprocessen (radsprång till progressiv), vilket medför optimal återgivning av filmbaserat videomaterial. Med en speciell I/P- konverterings-IC (använder sig av X-algoritmprocess) återges rörlig film- och videomaterial med extrem känslighet. Tv:ns breda tittvinkel gör att upplevelsen är lika hög, även om tittaren inte sitter rakt framför tv:n. Displaypanelen är kopplad till den medföljande mottagarenheten med en kabel, som gör det enkelt att koppla in en rad video- och ljudkomponenter. Mottagarenheten har 4 Scartingångar (3 med RGB), komponentvideo-ingång, PC-ingång och ett MemoryStick-uttag. MemoryStick-funktionen gör det möjligt, att se högupplösta JPEG-bilder, som antingen är tagna med en Sony digital stillbildskamera, eller som är nedladdade från en PC. MPEG1-filmer från någon av dessa källor kan också spelas upp. Virtual Dolby Surround Sound ger en rik hemmabiokänsla och kraften hos BBE Digital Sound sörjer för en komplett ljudupplevelse. KLV-30MR1 har en konstruktion, som ger flexibla installationsmöjligheter. Modellen kommer med ett inbyggt bordsstativ, men den kan även placeras på en glasbänk, där plats finns för en rad A/V- komponenter. Väggfäste finns också som tillbehör. För mer information, kontakta Sony Sverige, Per-Martin Öhman, tel 08-598 900 48, 0705 - 13 05 14 Bo Westin, VD, tel 08 - 598 90 000. Konsumentpris: KLV-30MR1 66 000 kr inkl moms Lansering på marknaden: April 2003 Tekniska specifikationer: permartin.ohman@sony.se Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24641 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00630/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00630/bild.html Pictures