Nya projektorer med massor av ljusstyrka

Report this content

Nya projektorer med massor av ljusstyrka Sony kommer med två nya projektorer med hög ljusstyrka och förbättrad bildkvalitet. Dessutom är de anpassade för att hantera multimedie- kommunikation. Med nya VPL-PX40 och VPL-FX51 utökar Sony sitt redan breda urval av affärsprojektorer. VPL-FX51 är Sonys nya projektor för fast installation. Den har en hög ljusstyrka på hela 5 200 ANSI lumen, vilket gör den idealisk för stora lokaler och ljusa omgivningar. Det starka ljuset kombinerat med äkta XGA-upplösning, ett högt kontrastförhållande på 850:1 för fördjupade svartnivåer och Sonys unika teknik för bättre video, ger bilder med hög kvalitet. Med VPL-FX51 fortsätter Sony sin satsning på allt bättre och helt nätverksanpassade projektorer. Föredragshållare kan skicka sina presentationer till projektorn före mötet eller söka på Internet utan att behöva använda dator. Med hjälp av Sonys nya 2,52 centimeters pSi LCD-paneler ger Sony VPL- PX40 en hög ljusstyrka på 3500 ANSI lumen och det ger mycket bra pris/prestanda jämfört med andra projektorer på marknaden. Dessutom ger VPL-PX40 större flexibilitet i professionell presentationsmiljö med sina olika anslutningsmöjligheter och två objektiv. Det här gör den väl lämpad för visning på både nära och långt håll, som i styrelserum och sammanträdes på företag, i föreläsningssalar och lektionssalar. Den fria lutningsvinkeln kombinerat med den förbättrade digitala keystone-korrigeringen garanterar att bildernas detaljer och former blir korrekta och att man kan ha den för holografiska- och andra skärmtillämpningar. Detta gör VPL-PX40 till det självklara valet för detaljhandeln. -Vårt nya utbud av multimedieprojektorer med hög upplösning har tagits fram särskilt för affärskritiska tillämpningar för företag, utbildning, detaljhandel eller underhållning. VPL-PX40 och VPL-FX51 har även integrerad nätverkskontroll med funktioner för fjärrdiagnos och kontroll av flera projektorer via nätverket. När vi nu introducerar VPL-PX40 och VPL-FX51 kommer marknaden att imponeras av kvaliteten och kraften i den visuella kommunikationen, säger Fredrik Ånäs, produktchef för projektorer på Sony. Huvudfunktionerna i Sonys nya VPL-PX40 och VPL-FX51 är följande: VPL-PX40 VPL-FX51 Ljusstyrka 3500 ANSI lumen 5200 ANSI lumen Upplösning Inbyggd XGA (1024x768 pixlar) Anslutningar Flera anslutningar för data, video och ljud Kontroll RS232, S-kontroll, Ethernet Vikt 7,5 kg 10,5 kg Kontrastförhållan 700:1 850:1 de Installationer 2 tillvalsobjektiv 3 illvalsobjektiv Säkerhet Lösenordsskydd Support 2 års PrimeSupport 1 års garanti Sony VPL-FX51 kommer att finnas i handeln från och med november 2002 och VPL-PX40 från och med december 2002. Pris VPL-PX40 cirka 75 000:- SEK exkl moms Pris VPL-FX51 cirka 154 000:- SEK exkl moms --------------- För mer information kontakta: Niclas Sandström Fredrik Ånäs Anna Hållén Sony Sverige, tel 08-598 90 000 www.sonypresentation.com Bild/ Bilder: -Ovanstående text med tillhörande bilder finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=22681 Sony Business Europe erbjuder en omfattande bredd av lösningar för visuell kommunikationsteknik som underlättar de dagliga kommunikationsaktiviteterna hos ledande affärsfolk över hela Europa. Bland lösningarna kan nämnas service- och supportpaket som för in den ledande tekniken från det senaste inom visuell kommunikation och företagskommunikation i mediasändningar, videokonferenser, övervakning, medicinska och digitala bilder samt presentationer Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/ PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00360/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00360/bild.html Pictures