Nytt DAV-system för första steget in i hemmabiovärlden

Nytt DAV-system för första steget in i hemmabiovärlden Sonys nya digitala ljud- och bildsystem inom DAV-familjen, DAV-SA30, är tänkt att vara användarens första steg in i den nya världen med integrerade digitala ljud- och bildanläggningar och hemmabiosystem. DAV-SA 30 består bl a av en DVD-spelare, som också har möjlighet att spela upp vanliga CD-skivor och flerkanalsskivor i CD-R/RW- och MP3- format. Anläggningen kan även spela upp JPEG-bilder. Systemet har en digital förstärkare, med effekten 5 x 44 W + 80 W till subwoofern (RMS), och en RDS-radio. Förstärkaren kan hantera flera olika format, till exempel Dolby Digital, dts och Dolby Prologic II. Fem satellithögtalare och en subwoofer med ett 8 cm stort element bidrar till den höga kvaliteten i ljudåtergivningen. - De integrerade DAV-systemen har funktioner och egenskaper som ger helt nya perspektiv på vad som är möjligt med hänsyn till kvalitet och utformning, säger Håkan Andrén, produktchef på Sony. Konsumentpris: Ca 6 000 kronor, inklusive moms Lansering på marknaden: Maj 2003. Tekniska specifikationer hakan.andren@sony.se För ytterligare information, kontakta Sony Sverige, Håkan Andrén, 08 - 598 90 015, 0708-53 32 36 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25428 Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00670/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00670/bild.html Pictures