Sony släpper utvalda DVCAM-modeller med Pinnacleprogram

Sony släpper utvalda DVCAM-modeller med Pinnacleprogram Kameraentusiaster och mindre produktionsbolag kan nu köpa ett komplett redigeringsprogram för PC tillsammans med ett av de ledande DV-verktygen på marknaden. Den som köper någon av Sonys kameror, DSR-PD150P, DSR-PDX10P och DSR- 250P DVCAM, eller videobandspelaren DSR-11, får nu även Pinnacle Edition 4.52 DV-redigeringsprogram. Ett i.LINK PCI-kort för datorer och en i.LINK-kabel följer också med. "Det här är det perfekta arbetsredskapet för DVCAM-köpare," säger Henrik Felixon, affärsområdeschef Media, Sony Sverige. "De utökade funktionerna och enkelheten i Pinnacles program ger användarna ett mervärde genom att de får en av de mest avancerade produktivitetslösningarna på marknaden." Thomas Reder, Director of Business Development at Pinnacle håller med: "Sonys DVCAM-kameror och videobandspelare, kombinerat med Pinnacles program, skapar nya möjligheter i en rad yrkesutövningar. I det här paketet används den senaste tekniken för att ge en avancerad och användarvänlig lösning." Den senaste versionen av Pinnacles redigeringsprogram Edition har nu också en 'Xreceive'-modul som gör att redigeringsprogrammet kan användas tillsammans med Sonys kompakta hårddisk DSR-DU1. Denna hårddisk ersätter inte band utan är ett komplement. DSR-DU1 utökar DVCAM-produktionskedjan genom att den ger effektiv produktion och gör att man direkt kan kontrollera innehåll, EDL-skapande och snabbstartsredigering såväl som åtkomst av både hårddisk och band och därigenom spara timmar på redigeringen. Edition lovordades när det lanserades 2002 och är speciellt utvecklat för DV-formatet. Inbyggda effekter är panorering, zoom och mycket följsam slowmotion. Här finns också kraftfulla färgkorrigeringsverktyg som RGB gamma, gain, equalise, luminance, mättnad och färgtonskontroll. Bakgrundsåtergivningen ger en riktig multi-tasking medan InstantSave- tekniken ser till att man inte förlorar det man har arbetat med vid ett systemfel. Innehållet kan överföras i MPEG1- eller MPEG2-format och är optimerat för DVD på webben eller på videoband. Sony Business Europe erbjuder en rad visuella kommunikationstekniklösningar som stöder ledande affärsfolk i deras dagliga kommunikationsaktiviteter i hela Europa. Dessa lösningar inkluderar service- och supportpaket med ledande spjutspetsteknik, från det senaste inom visuell- eller företagskommunikation till broadcast videokonferens, övervakning samt medicinska och digitala bildlösningar och presentationer. Om Pinnacle Systems: Pinnacle Systems broadcast-, professional-, business- och konsumentprodukter har de bästa digitala videoverktygen som gör att man, på ett enklare sätt än någonsin tidigare, kan skapa, lagra, distribuera och titta på webanpassad digital video. Företaget har fått många betydelsefulla branschutmärkelser inklusive utmärkelsen Silicon Valley Fast 50 för tillväxt. Huvudkontoret finns i Silicon Valley i Kalifornien och Pinnacle Systems har ett världsomfattande nätverk av support- och servicekontor. Pinnacle Systems finns på www.pinnaclesys.com. För mer information kontakta Henrik Felixon på Sony, tel 08-59 89 00 00, 0708 - 16 31 05 www.sonybiz.net/dvcam www.pinnaclesys.com -Ovanstående text finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom ljud-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknad över hela världen. Med verksamhet inom musik, bilder, spel och onlineförsäljning, är Sony i ett unikt läge att bli ledande inom underhållningsbranschen för bredband under 2000-talet. I Europa nådde Sony en försäljning av 14,90 miljarder Euro under räkenskapsåret till 31 mars 2001, baserat på växlingskursen Yen 98,9 under samma period. Sony Europa med huvudkontoret centralt placerat på Potsdamer Platz i Berlin, svarar för elektronikförsäljningen i Europa där man sålde för 10,37 miljarder Euro under samma period. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT00990/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT00990/wkr0002.pdf