Stor show på Gotland med ZTV och Sony

Stor show på Gotland med ZTV och Sony Bärbart för nätet, bärbart för semesterlivet och bärbart för ljud och bild som kan användas i en rad produkter och flyttas mellan olika produkter. Det här ska Sony visa upp i sin stora satsning på den unga publiken - den publik som ZTV når i sommar på Gotland med sina direktsändningar från Snäck. Från 2 juli till och med 11 juli kommer man att sända artistframträdanden. Här blir det också tävlingar, disco, förhandsvisningar av film, beachvolleyboll och afterbeach. Den svenska artisteliten som framträder representeras av bland andra Alcazar, Supernatural, Lambretta, Top Notch, Martin, Frida, Fattaru och Paola. Sony har sitt tält bredvid stora scenen där artisterna uppträder och här kommer man varje dag mellan kl 11 och 15 att bjuda på upplevelser och demonstrera sina bärbara produkter. Sony visar sin nya Net MD Walkman, som kan laddas med musik från nätet och nya bärbara S-serien som är lite tuffare, tåligare och läckrare. Man kommer också att visa eller informera om sina videokameror och bilstereo där man kan använda samma Memory Stick som i de bärbara produkterna. På Memory Stick kan man lagra bild och ljud och flytta det till och använda det i en rad olika produkter. - Det är viktigt att vi visar upp oss för den unga publiken. Här når vi rätt in i hjärtat på en ung publik som är nyfiken och snabb med att ta till sig den nya tekniken. Satsningen på Gotland tillsammans med ZTV känns helt rätt för att nå den publiken, säger Sonys VD Bo Westin. Sony satsar på elektronik, spel och innehåll. I koncernen ingår musik- och filmbolag och man har produkter där man får bild och ljud i en rad kombinationer. Med Memory Stick kan man skapa sitt eget innehåll både när det gäller ljud och bild och lyssna och titta på sina egenskapade ljud- och bildfiler i en rad olika produkter från bärbart till kameror, bilstereo, TV-apparater och datorer. För ytterligare information, kontakta Sony Sverige: Ann Bodin, 08 - 598 90 000, mobiltel 0705-93 00 71 Bo Westin, VD, tel 08 - 598 90 000. -Ovanstående text finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00310/wkr0002.pdf