Trendig bilstereo för formmedvetna

Report this content

Trendig bilstereo för formmedvetna Sony satsar på design i bilen. Design är trenden inom bilbranschen just nu och Sony har tagit fasta på det här genom en rad nya bilstereoapparater med unik design kallad "Ride in style", som anpassats till det nya formspråket inom bilbranschen. Första modellen som släpps i den nya serien heter CDX-L480X och den är starten på Sonys nya designtänkande som ska passa dagens modernt formgivna bilar. Denna instegsmodell har en rad funktioner i ett mycket elegant skal till ett mycket rimligt pris. Den har en ren och stram form med löstagbar front i silver och stor display som också kan visa CD-text (unikt på en apparat i den här prisklassen). Men den är inte bara designad. Hela 4x45 watt maximal uteffekt visar att det här är en mycket kompetent ljudmaskin för bilen. Den har också en helt ny equalizer, EQ3, med sex förinställda ljudkurvor samt en programmerbar ljudkurva. Varje förinställd ljudkurva kan väljas med en enkel knapptryckning. Nya CDX-L480X kan, förutom vanliga CD-skivor, också spela av CD-R och CD- RW. Den har också en kompetent RDS-radio med finesser som PTY och EON. Vill man ha ännu mera ljud kan man koppla till extra effektsteg via lågnivåutgången (2 volt). Som tillbehör kan man också få en fjärrkontroll vilket är ovanligt i den här prisklassen. Konsumentpris: Ca 2 200 kronor, inklusive moms Lansering på marknaden: Januari 2003. Tekniska specifikationer: Kontakta lennart.thulin@sony.se eller torbjorn.sjoving@sony.se -För mer information: Kontakta Sony Sverige, Torbjörn Sjöving, 08-598 90 000 eller 0709- 96 66 00 Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=23527 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/ PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00520/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00520/bild.html Pictures