Upp till 30 cd på bara en CD-R med Sony ATRAC CD WALKMAN

UPP TILL 30 CD PÅ BARA EN CD-R med SONY ATRAC CD WALKMAN SONY lanserar en rad nya, spännande CD WALKMAN -produkter På senare år har det blivit alltmer populärt att ladda ner musikfiler och ljudkompression blir allt vanligare. Sony kommer nu med en rad nya CD WALKMAN-produkter som förutom vanlig uppspelning kan spela av både ATRAC- och MP3-filer på CD-R/RW. De nya ATRAC CD WALKMAN-modellerna levereras med programmet Sonic Stage 'Simple Burner' med vilket man kan göra sammanställningar på en CD-R/RW genom att kopiera existerande CD-skivor och MP3-musikfiler som lagrats på en PC´s hårddisk. Alla filer omvandlas till ATRAC, Sonys kompressionsteknik med hög kvalitet. Genom att använda ATRACs kompressionsteknik kan upp till 30 CD lagras på bara en CD-R/RW. Vanliga CD och MP3 CD-R/RW kan också spelas på dessa modeller vilket betyder att man får total flexibilitet när man vill njuta av sin musiksamling. Sony kommer med 5 ATRAC CD WALKMAN-modeller i maj 2003. Alla ATRAC CD WALKMAN har en gruppfunktion som gör att man kan organisera den stora mängden musik på en CD samt en bokmärkesfunktion som kan lägga 99 spår från 10 olika CD i minnet. Ovanpå detta levereras alla ATRAC CD WALKMAN med G-Protection-teknik som helt och hållet skyddar mot stötar när man befinner sig på rörlig fot. D-NE511 finns i silver och blått och årets nya färg - Fun Red. Batterierna räcker upp till 80 timmar och den styrs med jogratt som är lätt att hantera. Den har också en dot matrix LCD-skärm som visar aktuell ATRAC filinformation, MP3 ID-3 tag och CD-TEXT information. D-NE711 och D-NE715 har en helt rund design med eleganta genomskinliga skal i akryl. De har också dot matrix LCD-skärmar för ATRAC filinformation, MP3 ID-3 tag och CD-TEXT information. För att det ska vara lättare att hitta i den stora mängden information om de olika spåren har de jogratt och gruppfunktion. D-NE711 levereras med strömadapter. D-NE715 levereras med strömadapter, uppladdningsbara batterier och fjärrkontroll. D-NE711 och D-NE715 har en batterilivslängd på upp till 95 timmar. Flagskeppet är D-NE1 som också har en rund och mycket slimmad design med chassi i aluminium och akryl och med en batterilivslängd på upp till 150 timmar (levereras med uppladdningsbara batterier och extern batterihållare). D-NE1 levereras också med laddningsvagga och en fjärrkontroll med belyst LCD-display som kan visa information om ATRAC-, MP3 ID-3 tag- och CD-TEXT-filer. D-NE1 har jogratt, Digital Mega Bass, G- Protection-teknik och MD-Link för digital inspelning från förinspelade CD till MD via den optiska digitalutgången. "Jag är övertygad om att de nya ATRAC CD WALKMAN-produkterna är väl markandsanpassade och mångsidiga samt att de attraherar konsumenter som tycker om att ladda ner musikfiler, men vill ha en CD WALKMAN som ger samma flexibilitet som en Network WALKMAN", säger Mathias Danielsson, produktchef på Sony. " Med ATRAC CD WALKMAN får man hög lagringskapacitet utan att förlora ljudkvalitet." . * - Antalet 30 CD är baserat på antagandet att 1CD = 60 minuter, inspelat med ATRAC3plus 48kbps, och vid användning av en 700 MB CD-R/RW. Konsumentpriser: D-NE511 1 600 kr inkl moms D-NE711 1 900 kr inkl moms D-NE715 2 300 kr inkl moms D-NE1 2 800 kr inkl moms Lansering på marknaden: Alla modeller kommer att finnas på marknaden i maj 2003. För ytterligare information eller tekniska specifikationer, kontakta Sony Sverige, Mathias Danielsson, 08 - 598 90 000, 0708- 15 59 65, mathias.danielssson@sony.se Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25326 Bilder finns att hämta på www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/23/20030423BIT01320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/23/20030423BIT01320/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/23/20030423BIT01320/bild.html Pictures