Video Unlimited På turné med Labero, Wells och Sony

Video Unlimited På turné med Labero, Wells och Sony Hela 22 föreställningar i bland annat London, Stockholm och Göteborg har man hunnit med. Det har kostat 6 månaders förberedelser, 6 veckors produktion och 6 man från Video Unlimited i Stockholm som jobbat med produktionen på heltid. Totalt sysselsatte showen uppåt 80 personer. Robert Wells och Joe Laberos show har varit utsåld under hela turnén och hela tiden har man haft Video Unlimited i släptåg som har svarat för video och produktion av bilder på de stora projektionsdukarna på scenen under föreställningarna. På varsin sida av scenen har man visat närbilder på artisterna och på jätteduken på 16x4 meter bakom scen har man också producerat inspelade bildshower som fungerat som "taktpinne" för musikerna. För produktionen har man bland annat använt tre kameror samt en mixer och fyra projektorer från Sony. Hasse Liström, VD på Video Unlimited, satt bakom spakarna under showerna. - Det har varit fantastiskt roligt och givande. Publiken blir alltmer kräsen och ställer stora krav på bilderna som visas på dukarna. De är ju ofta enda möjligheten att kunna se ordentligt vad som händer på scenen. Huvudverksamheten för Video Unlimited består av att hyra ut storbildsvideo, projektorer och dukar och man jobbar med kundanpassade data- och videoprojektioner. Video Unlimited har en rad eventföretag som sina uppdragsgivare och tillsammans tar de fram många kreativa lösningarna. Video Unlimited står sedan för teknik och personal som kan sköta tekniken. I dag har företaget ett 50-tal Sonyprojektorer (Fx-50,Fx-51 Fx-200, S- 900, Px-30, Px-31,Px-32, X2000, och X1000) och 5 nya Sony D35WSP- kameror. Förutom med artistvärlden arbetar man med företagspresentationer och åf- möten. Tidigare har man varit med på turnéer med Roxette, Vikingarna, Thomas Ledin och Christer Sjögren. För mer information kontakta Henrik Felixon på Sony, tel 08-59 89 00 00, 0708 - 16 31 05 -Ovanstående text finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom ljud-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknad över hela världen. Med verksamhet inom musik, bilder, spel och onlineförsäljning, är Sony i ett unikt läge att bli ledande inom underhållningsbranschen för bredband under 2000-talet. I Europa nådde Sony en försäljning av 14,90 miljarder Euro under räkenskapsåret till 31 mars 2001, baserat på växlingskursen Yen 98,9 under samma period. Sony Europa med huvudkontoret centralt placerat på Potsdamer Platz i Berlin, svarar för elektronikförsäljningen i Europa där man sålde för 10,37 miljarder Euro under samma period. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00300/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00300/bild.html Pictures