IDG köper e-handels- och CRM-system från SPCS-Gruppen

IDG köper e-handels- och CRM-system från SPCS-Gruppen IDG Norge, ett dotterföretag till det stora amerikanska informationsföretaget International Data Group, köper e-handelssystemet Rubicon Global och säljstödsprogrammet Rubicon SalesOffice från Rubicon Norge, som ingår i SPCS-Gruppen. Försäljningen innebär ytterligare en framgång för Rubicon Global, som häromdagen tog hem norska PC Worlds prestigefyllda utmärkelse "Bäst i test". - IDG tar i och med detta det första steget mot att under en tvåårsperiod integrera hela koncernen i Rubicons framtidsinriktade lösningar och standarder, säger IDG Norges IT-chef Robert Lindemark. Först ut blir koncernens ekonomi- och administrationsavdelningar. Med den här lösningen kommer vi att minska mycket av det dubbelarbete som görs i dag. Dessutom förbättrar den våra elektroniska affärsprocesser. - Vårt mål att bli den främsta leverantören av Internetbaserade e- handelslösningar till SMB-marknaden, säger Geir Arne Olsen, direktör för Rubicon Norge. Därför är det en fjäder i hatten för oss att ett stort företag som IDG väljer våra system. Det här uppdraget är en bekräftelse på att vi lyckas med vår satsning inom områdena e-handel och CRM. IDG Communications Norge AS ingår i amerikanska IDG International Data Group Inc, som är världens ledande informationsföretag inom IT-sektorn med en utgivning av 290 tidningar och magasin i 75 länder. Företaget producerar också IT-relaterade analyser, utställningar samt böcker. IDG har mer än 9.000 anställda och en totalomsättning på drygt 2,35 miljarder USD. För ytterligare information kontakta Geir Arne Olsen, Rubicon Norge, på mobiltelefon +47 91 60 14 73 eller Robert Lindemark, IDG Norge, på mobiltelefon +47 91 31 28 53 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00680/bit0002.pdf