SpareBank 1 valde ekonomisystem från SPCS-Gruppen

SpareBank 1 valde ekonomisystem från SPCS-Gruppen SpareBank 1-Gruppen AS, som ingår i den norska alliansen SpareBank 1, har investerat i ekonomisystemet Rubicon Global från Rubicon i Norge. Banken ville ha ett Internetbaserat system med stor flexibilitet och som på sikt kan fungera som ett gemensamt ERP-system i hela koncernen. Den nu tecknade ordern uppgår till 1.200.000 NOK och omfattar 450 användare inom SpareBank 1-Gruppen. - Vi har ökat vårt fokus på förbättrade rutiner, säger ekonomidirektör Brigitte Ninavue i SpareBank 1-Gruppen. Med Rubicon Global får vi unika möjligheter att effektivisera våra rutiner och kan också skräddarsy integrationen mot övriga system hos oss. - Rubicon Global är ett teknologiskt flaggskepp när det gäller ERP-system i Norge och bidrar till att ge våra kunder lönsamhet, säger Geir Arne Olsen, direktör för Rubicon Norge AS. Därför är vi mycket glada över att kunna tillfredställa önskemålen från ännu en stor kund med en aktiv IT- strategi. För ytterligare information kontakta Geir Arne Olsen, Rubicon Norge AS, på telefon +47 91 60 14 73 eller Brigitte Ninavue, SpareBank 1-Gruppen AS, på telefon +47 21 02 59 41. SpareBank 1 Gruppen AS är en del av SpareBank 1-alliansen - en nordisk bank som bl a har ett samarbete med FöreningsSparbanken i Sverige. I Norge har alliansen cirka 2,4 miljoner privatkunder och 110.000 företagskunder, medan FöreningsSparbanken i Sverige har cirka 4,5 miljoner privatkunder och 200.000 företagskunder. Efter förvärvet av VÅR bank og forsikring har SpareBank 1-alliansen ett förvaltningskapital på cirka 200 MNOK, 5.900 anställda och 410 kontor spridda över hela Norge. SpareBank 1-Gruppen AS håller samman alliansen via ett holdingbolag, som samordnar projekt, förvaltar varumärket och äger produktföretagen, som opererar på den norska marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00440/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00440/bit0002.doc