SPCS Anläggningsregister - programmet som alla företagare behöver

SPCS Anläggningsregister - programmet som alla företagare behöver Nu kommer vårens andra stora produktnyhet från Scandinavian PC Systems - SPCS Anläggningsregister. Programmet som alla företagare behöver för att hålla ordning på sina anläggningstillgångar och inventarier. - Trots att alla företag ska ha ett anläggningsregister för att uppfylla kraven på god redovisningssed är det få som har ett program för det. Det beror framför allt på att det saknats lättanvända program på det här området. Med SPCS Anläggningsregister ger vi alla små och medelstora företag möjlighet att på ett enkelt sätt hålla reda på sina tillgångar, säger SPCS vd Rolf Dahlberg. SPCS Anläggningsregister är ett lättanvänt hjälpmedel som snabbt blir en naturlig del av en välskött verksamhet. Programmet består dels av ett register där alla tillgångar och inventarier läggs in, dels en rapportdel som både tar hand om planenliga avskrivningar och ger förslag till skattemässiga avskrivningar. Dessutom kan man skriva ut etiketter för att märka upp sina inventarier. Den som redan arbetar med SPCS Administration får en extra bekväm arbetsgång. I SPCS Anläggningsregister kan man nämligen använda kontoplan och leverantörsregister som finns upplagda i SPCS Administration. Bokföringsunderlagen kan sedan föras tillbaka från anläggningsregistret till bokföringen. Överföring till bokföringen fungerar även mot andra ekonomisystem som klarar filformatet SIE4. För mer information kontakta Karin Berggren, utvecklingschef hos Scandinavian PC Systems AB, på telefon 0470-72 68 00 eller via e-post karin.berggren@spcs.se. Om du vill ha produktbild i tryckbart filformat, kan du skicka ett e-brev till pressinfo@spcs.se. Lars Fredell PR/Information PS! Vårens första produktnyhet var SPCS Interaktiva utbildning om SPCS Administration 500 - den första i en serie programutbildningar på cd-skiva. Den interaktiva utbildningsskivan har tagits emot mycket väl på marknaden och är redan en försäljningssuccé. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00100/bit0002.pdf