SPCS tecknar nytt samarbetsavtal

SPCS tecknar nytt samarbetsavtal Scandinavian PC Systems har slutit ett avtal med LR Revision Sverige AB om leverans av program för ekonomiadministration. Avtalet omfattar LR Revisions samtliga kontor på ett 50-tal platser i Sverige. Avtalet innebär dels att LR Revision kommer att kunna använda SPCS program för bokföring, fakturering och lönehantering på sina kontor, dels att man kommer att erbjuda sina kunder hela SPCS sortiment av ekonomiprogram. - Det är viktigt för oss att få SPCS som samarbetspartner, säger Daniel Carlsson, vd hos LR Revision Sverige AB. SPCS är den klart marknadsledande leverantören av ekonomiprogram till företag med upp till 20 anställda - och just i det segmentet har även vi de flesta kunderna. - Avtalet med LR Revision innebär att vi knyter ytterligare en viktig samarbetspartner närmare till oss, säger SPCS vd Rolf Dahlberg. Sedan tidigare har vi liknande partneravtal bl a med KPMG, LRF Konsult och Öhrlings Pricewaterhouse Coopers. För mer information kontakta vd Rolf Dahlberg eller Sören Johnsson, chef för SPCS återförsäljaravdelning, på telefon 0470-72 72 00 eller via e-post rolf.dahlberg@spcs.se respektive soren.johnsson@spcs.se. Övrigt informationsmaterial kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. Lars Fredell PR/Information ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00180/bit0002.pdf