Bären är plockade. Nya Loka-smaken är här.

Vår senaste smak kommer direkt från den svenska urskogen och är ett klassiskt möte mellan två av svenskarnas favoritbär – blåbär och hallon.

Ibland kallas den söta och härliga kombinationen för drottningbär, men hur det kommer sig vet man inte riktigt. Kanske har det att göra med att det är en smak så god att den är värdig en drottning? En sak vet vi i alla fall med säkerhet – det är en smak så god att den är värdig hälsokällan i Bergslagen.

OM LOKA

Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötnings-medel eller kalorier.

Loka Blåbär Hallon lanseras i servicehandeln v.1 och i dagligvaruhandeln v. 4. Den nya smaken lanseras på 50cl samt 150cl på petflaskor inom service- och dagligvaru-handel. Cirkapris i dagligvaruhandeln kommer att vara 10 kr för 50cl samt 11 kr för 150cl. I servicehandeln kommer priserna vara ca 18 kr för 50cl samt 24 kr för 150cl. Den kommer även att lanseras i DVH på 33cl för 6,90 kr och ett multipack om 12x33cl för 42,90 kr.

Stefan Santos, marknadschef, 0761–16 79 50, stefan.santos@spendrups.se
Annika Molander, kommunikationsdirektör, 0733–55 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 850 medarbetare och omsätter ca 3,0 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se