Dags för cocktail hour med Schweppes nya mixers ”Mix & Serve”

Inom kort introducerar Schweppes en ny generation mixers – Schweppes Mix & Serve. Denna nya serie gör det lekande lätt för hemmabartendern att bara på några sekunder skapa goda cocktailupplevelser.

Med Schweppes Mix & Serve blir det en enkel match för bartendern i dig en att briljera för vännerna genom att servera populära cocktails, med eller utan alkohol.

Mix & Serve finns i tre smaker.

Mojito – en fräsch limejuice, smaksatt med myntablad, som bjuder på en fräsch och syrlig smakupplevelse.

Cosmo – en välbalanserad blandning av tranbärs- och citronjuice, båda välsmakande ingredienser i den moderna klassikern Cosmopolitan.

Strawberry Daiquiri – en utsökt mix av jordgubbspuré och limejuice för en svalkande Strawberry Daiquiri-upplevelse.

Allt du behöver göra är att:

1. Välja spritsort och mängd.
  2. Mixa med Schweppes Mix & Serve.
  3. Servera med krossad is.
  4. Invänta beröm från dina gäster.

– Det är roligt att arbeta med ett varumärke som är innovativt och samtidigt har en gedigen historia med många klassiska drycker. Schweppes lanserade faktiskt läsk redan 1783 och är därmed världens första läsktillverkare, säger Anna Lidström, marknadschef läsk, juice och stilldrinks på Spendrups.

Mix & Serve-serien säljs i 25 cl flaska med kapsyl. Finns i dagligvaruhandeln fr o m vecka 13. Rek. pris är 16:90 kr.

Övriga fakta
Schweppes Mix & Serve lanserades i höstas, men p g a avvikelser i doft och smak på två av produkterna återkallades serien. Orsaken var en komponent i limejuicen som reagerade med övriga ingredienser. Sedan dess har receptet ändrats för att detta inte ska hända igen.

Anna Lidström, marknadschef läsk, juice, stilldrinks, 08-672 78 73, anna.lidstrom@spendrups.se

Caroline Ekman, informationsdirektör, 08-672 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se