Familjen Spendrups långsiktiga engagemang stärks ytterligare genom ett direkt ägande i Spendrups Bryggeri

Det direkta ägandet i Spendrups Bryggeri övergår till Loka Holding, ett bolag som kommer att ägas av bröderna Jens och Ulf Spendrup och deras barn. Syftet är att det direkta ägandet skall knyta även framtida generationer tätt till verksamheten och säkra familjens långsiktiga engagemang och ansvarstagande.

- Familjen växer och vi vill att såväl dagens familjemedlemmar som kommande generationer skall få ett direkt ägande i verksamheten. Spendrups har varit ett familjeföretag i 100 år och skall så förbli. Med den här strukturen stärker vi familjens långsiktiga engagemang och ansvarstagande i Spendrups Bryggeri, säger Jens Spendrup.

De familjestiftelser som skapades för mer än 20 år sedan och som fram tills nu varit ägare av Spendrups Bryggeri kommer fortsätta att kontrollera kärntillgångar som varumärken. Stiftelserna säkrar att ägandet inte kan överlåtas till någon utomstående.

Att de enskilda familjemedlemmarna och framtida generationer knyts ännu närmare företaget är ingenting som berör den dagliga verksamheten.

- Förändringen påverkar inte medarbetare, kunder, samarbetspartners eller de orter Spendrups verkar i. Vi har byggt norra Europas största, modernaste och mest klimatsmarta bryggerianläggning i Grängesberg och företaget kommer fortsätta att investera i anläggningar, produkter och varumärken, säger Spendrups Bryggeris VD Fredrik Spendrup.  ./.

För mer information, kontakta:

Mårten Lyth, kommunikationsdirektör Spendrups

08 736 68 55, 070 304 89 93, Marten.lyth@spendrups.se

Familjen växer och vi vill att såväl dagens familjemedlemmar som kommande generationer skall få ett direkt ägande i verksamheten. Spendrups har varit ett familjeföretag i 100 år och skall så förbli. Med den här strukturen stärker vi familjens långsiktiga engagemang och ansvarstagande i Spendrups Bryggeri.
Jens Spendrup.
Förändringen påverkar inte medarbetare, kunder, samarbetspartners eller de orter Spendrups verkar i. Vi har byggt norra Europas största, modernaste och mest klimatsmarta bryggerianläggning i Grängesberg och företaget kommer fortsätta att investera i anläggningar, produkter och varumärken.
Spendrups Bryggeris VD Fredrik Spendrup.