Life - berikad dryck för kropp och själ

Life - berikad dryck för kropp och själ Årets nya Life-smak kombinerar det exotiska med det svenskaste svenska; jordgubb och passionsfrukt. Berikad med vitamin B och C är Life utmärkt för den som vill förena nytta med nöje; en god törstsläckare utan kolsyra som fyller sötbehovet samtidigt som hälsan får sitt. Väldigt många människor lever idag ett hektiskt liv och är ständigt på språng. Den ena aktiviteten avlöser den andra. Samtidigt blir människor mer och mer måna om sin hälsa. - Life är framtagen för att passa denna livsstil, säger Carina Harler, marknadschef vatten och läsk, Spendrups Bryggeri AB. Det är en god törstläckare som fyller på dagsbehovet av vitaminer i en återförslutningsbar flaska i greppvänligt format. Life finns sedan tidigare i smakerna persika & grönt te, apelsin & mango och papaya & stjärnfrukt. Det är den enda fruktdrycken utan kolsyra på den svenska marknaden som är berikad med vitaminer och livsbefrämjande örter. Life Jordgubb & Passionsfrukt innehåller B-vitamin, bland annat folsyra, samt C-vitamin. Inte minst fyller den sistnämnda en viktig funktion för den stressade nutidsmänniskan-forskning har nämligen visat att C-vitamin hjälper kroppen att hantera stress bättre. Kort om B-vitamin - Deltar i hormonproduktionen och proteinförbränningen. - Krävs för celldelning och tillväxt. - Skyddar nervceller och stärker nervsystemet. - Lindrar illamående Kort om folsyra - Är en B-vitamin - Behövs för bildning av blodkroppar och cellbildning. - Viktigt för fosterutveckling, framförallt i början av graviditeten. Kort om C-vitamin - Stärker blodkärl, hud, tänder och skelett. - Viktigt för kroppens ämnesomsättning. - Hjälper kroppen att ta upp järn ur födan. - Forskning visar att C-vitamin hjälper kroppen att hantera stress bättre Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24946 För mer information, kontakta: Carina Harler, marknadschef vatten och läsk, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 78 78 eller 0703-79 77 82 carina.harler@spendrups.se eller Mats Wester, marknadsdirektör, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 77 00 eller 0706-26 76 67 mats.wester@spendrups.se Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Jaffa m. fl. Spendrups är ett svenskt familjeägt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag 1100 anställda och omsätter 2 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00700/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00700/wkr0004.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00700/bild.html Pictures