LOKA bjuder på genväg till sommaren med ny smak av jordgubb och ananas

Nästa års första nyhet är en kombination av två riktiga klassiker och en tydlig flört med våren och sommaren. Inget säger sommar som solmogna jordgubbar och därför har vi låtit den svenska sommarens godaste bär spela huvudrollen i vår nya smak.

Med sig i flaskan har den sin lite mer exotiska kumpan, nämligen ananasen. Tillsammans bildar de en uppfriskande smak där jordgubbens saftiga sötma rundas av med ananasens syrlighet! ”Men det är ju väldigt långt till sommaren” tänker du nu… Absolut, men se den nya smaken som en genväg dit.

OM LOKA

Vattnet från Loka kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen. Människor har vallfärdat till hälsokällan i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Loka med smak av jordgubb och ananas lanseras i servicehandeln v.1 och i dagligvaruhandeln v.4. I dagligvaruhandeln lanseras den på 50 cl (ca 10 kr), 150 cl (ca 11 kr), 33 cl (ca 6,90kr) samt multipack 12x33 cl (ca 42,90 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl (ca 18 kr) samt 150 cl (ca 24 kr). Samtliga förpackningar är petflaskor.

Stefan Santos, marknadschef alkoholfritt, 0761-16 79 50, stefan.santos@spendrups.se
Annika Molander, informationsdirektör, 0733-55 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 850 medarbetare och omsätter ca 3,0 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se