Loka lanserar Loka Crush – en kolsyrad fruktdryck med endast naturliga ingredienser

Svenskarna ställer allt högre krav på vad de äter och dricker. För att möta upp konsumenternas förändrade efterfrågan i att skapa balans mellan medvetna val och välmående, lanseras nu Loka Crush - en kolsyrad fruktdryck som innehåller vatten från Loka-källan, fruktjuice, naturlig sötma från frukt och naturliga aromer.

Loka Crush innehåller endast naturliga ingredienser och lanseras i tre smaker; hallon, citron och päron. Den innehåller inga konserveringsmedel, inga färgämnen och inget sötningsmedel.

– Vi vill ha koll på vad stoppar i oss och emellanåt vill vi även kunna unna oss. Med Loka Crush vill vi möta ett behov av att kunna njuta med gott samvete. Det ligger många års produktutveckling bakom Loka Crush och det är roligt att nu kunna erbjuda något som många efterfrågar, säger Stefan Santos, marknadschef för Loka på Spendrups Bryggeri.

Loka Crush finns till försäljning från och med vecka 13 i servicehandeln, med cirkapriset 20 kr (50 cl pet). Och vecka 15 i dagligvaruhandeln med rekommenderat cirkapris 12,90 kr (50 cl pet) respektive 15,90 kr (140 pet).

Fakta om Loka Crush:

• Innehåller vatten från hälsokällan i Bergslagen, fruktjuice, sötma från frukt och naturliga aromer.
  • Inga konserveringsmedel, färgämnen eller sötningsmedel.
  • 60 % färre kalorier jämfört med läsk1

1 Kalorijämförelsen avser ett snitt för läsk

Stefan Santos, marknadschef Loka, 076 -116 79 50, stefan.santos@spendrups.se
Annika Molander, kommunikationsdirektör, 073-355 06 16, annika.molander@spendrups.se