Premiär för Mondo Restaurang och Bar

PREMIäR FöR MONDO RESTAURANG OCH BAR Torsdagen den 3 april kl 19.30 är det premiär för Mondos Bar och Restaurang med en publik av särskilt inbjudna gäster. Fredag och lördag, 4 och 5 april kl 19.30 är allmänheten välkommen att besöka Mondo. Spendrups som är en av Mondos mest betydelsefulla samarbetspartners står som medarrangör för invigningsarrangemangen. Håkan Waxegård som är Mondo-projektets initiativtagare och en av huvudägarna ser nu slutet på en lång resa närma sig i och med att Mondos Restaurang och Bar öppnar: " Äntligen är vi framme vid att öppna Mondo Restaurang och Bar. Vi vet att stockholmarna kommer att hitta till Medborgarplatsen som är Söders mittpunkt, och att vår publik tillsammans med oss kommer att bygga Mondo till ett skönt ställe med bra mat till vettiga priser och bra musik med resonabla biljettpriser. Men idag är det som känns viktigast att vi öppnar vår restaurang och en av Stockholms bästa barer !" Maria Nordlöf, informationschef på Spendrups: "Samarbetet mellan Spendrups och Mondo är långt mer än en strikt affärsmässig relation. När ambitionen att ta samarbetet steget längre klargjordes, tände det till på riktigt mellan oss. Hela processen har varit lång, utmanande och kreativ, kanske inte alltid så strukturerad, men vi har hela tiden känt en klockren koppling mellan företagen. Vår ambition har varit att tillsammans utveckla krog- och nöjeslivet, och därför tror jag vi är en attraktiv partner." Grunden för samarbetet finns i musiken som den gemensamma nämnaren, men självklart också att både Spendrups och Mondo är aktörer inom nöjes- kultur- och krogarenan. "Vi vill finnas där god mat, dryck och underhållning har sin självklara plats. Vi har diskuterat hur ett kreativt samarbete skulle kunna se ut sedan mer än ett år tillbaka. Vid det här laget är vi mer som kära gamla vänner och det är roligt att premiären nu är ett faktum", säger Maria Nordlöf, informationschef på Spendrups. Mondo har alla möjligheter att attrahera en bred publik. Med det breda utbudet av både nöje och kultur som successivt kommer att växa fram i form av en regelbunden konsert- klubb- och kulturverksamhet är både Mondos och Spendrups ledningar övertygade om att konceptet kommer att attrahera en bred stockholmspublik. För anmälan till premiären torsdag 3 april kl 19.30 vänligen kontakta Ulla Rydbeck, Mondo. Presskontakt: Ulla Rydbeck, Mondo 0705-13 13 97 Maria Nordlöf, informationschef Spendrups, 08-672 78 30 eller 0701-82 78 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01030/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01030/bild.html Pictures