Spendrups upphör med sin försäljning av läsk under varumärket Virgin

Spendrups upphör med sin försäljning av läsk under varumärket Virgin Konkurrensen på den svenska läskedrycksmarknaden har ökat. Aktörer med internationellt etablerade varumärken har ökat sina marknadsinvesteringar och flera aktörer inom dagligvaruhandeln har satsat på egna varumärken inom läsksegmentet. I denna tuffa konkurrenssituation har etableringen och försäljningen av läsk under varumärket Virgin gått sämre än väntat för Spendrups. Spendrups har därför i samråd med Virgin Drinks Manufacturing Partnership beslutat att inom kort upphöra med läskedrycksförsäljningen under namnet Virgin. Spendrups och Virgin kommer dock att fortsätta samarbetet och under året lansera nya spännande produkter i nya kategorier under varumärket Virgin. På läskedrycksmarknaden kommer Spendrups framöver att fokusera ännu mer på egna varumärken såsom Jaffa och Spendrups Klassiker. För mer information kontakta: Carina Harler, marknadschef läsk & vatten, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 78 78 eller 0703-79 77 82 carina.harler@spendrups.se eller Mats Wester, marknadsdirektör, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 77 13 eller 0706-26 76 67 mats.wester@spendrups.se Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Jaffa m. fl. Spendrups är ett svenskt familjeägt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag 1100 anställda och omsätter 2 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/07/20030307BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/07/20030307BIT00900/wkr0002.pdf