Två fräscha nyheter från Loka

Loka startar upp det nya året med nya friska och fräscha smaker. Inte en utan två smaker lanseras i januari. Smakerna gurka/mynta och grapefrukt/lime passar utmärkt som törstsläckare on-the-go men också som måltidsdryck.

Populärast i Loka-familjen är citron alla kategorier. Nu får Loka citron lite konkurrens av en fruktig röd grapefrukt. Den är härligt uppfriskande och passar utmärkt till mat.

- Att blanda gurka och mynta i vattnet har vi gjort sedan länge och nu finns det äntligen på flaska också. Grönsaks- och örtsmaker ökar starkt, inte bara i hälsosamma smoothies, maträtter och drinkrecept utan också som smaksättare i alkoholfria drycker, säger Anna Lidström, marknadschef för Loka på Spendrups.

Loka med smak av gurka/mynta och grapefrukt/lime lanseras i servicehandeln vecka 1 och i dagligvaruhandeln vecka 4. I dagligvaruhandeln lanseras den på 50 cl (ca 10 kr), 150 cl (ca 11 kr) samt multipack 12x33 cl (ca 42 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl (ca 18 kr) samt 150 cl (ca 25 kr). Samtliga förpackningar är petflaskor.

OM LOKA

Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, kommer från hälsokällan i Bergslagen. Människor har vallfärdat till hälsokällan i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt, salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll och naturliga aromer tillsätts för att ge den goda smaken. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Att blanda gurka och mynta i vattnet har vi gjort sedan länge och nu finns det äntligen på flaska också. Grönsaks- och örtsmaker ökar starkt, inte bara i hälsosamma smoothies, maträtter och drinkrecept utan också som smaksättare i alkoholfria drycker.
Anna Lidström, marknadschef för Loka på Spendrups