Byte av kortnamn (ticker) för aktierna och teckningsoptionerna i Ytrade Group AB (publ)

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, KANADA, NYA ZEELAND, JAPAN, SCHWEIZ ELLER SYDAFRIKA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDET ELLER DISTRIBUTIONEN SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE REGISTRERINGSÅTGÄRDER ELLER ANDRA ÅTGÄRDER. VÄNLIGEN SE VIKTIG INFORMATION I SLUTET AV PRESSMEDDELANDET.

PRESSMEDDELANDE

Ytrade Group AB (publ) (”Yaytrade”) noterades på Nasdaq First North Growth Market idag den 9 mars 2021. Aktiens kortnamn (ticker) vid Nasdaq First North Growth Market kommer att ändras från YTRADE till YAYTRD. Vidare kommer kortnamnen på teckningsoptionerna som är upptagna till handel att ändras från YTRADE TO1 och YTRADE TO2 till YAYTRD TO1 och YAYTRD TO2.

Sista dag för handel med aktiens och teckningsoptionernas nuvarande ticker blir den 9 mars 2021. Första dag för handel med aktiens och teckningsoptionernas nya ticker blir den 10 mars 2021.

Denna information har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Yaytrades nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Bolaget bildades i Sverige och registrerades hos Bolagsverket under 2015. Den första versionen av Yaytrades marknadsplattform lanserades för allmänheten i slutet av 2017.

Yaytrade bedriver försäljning och köp av premium second-hand kläder och accessoarer genom en digital marknadsplattform som kombinerar erbjudanden från privatpersoner, influencers och partnerföretags utgående lager. Bolagets marknadsplattform är en egenutvecklad högteknologisk e-handelsplattform där premiummode möter den cirkulära ekonomin i syfte att bidra till ett mer hållbart konsumentbeteende som driver miljösmart modekonsumtion.

Viktig information