Kommuniké från extra bolagsstämma i Spherio Group AB (publ)

Spherio Group AB (publ) (”Bolaget”) höll den 9 augusti 2022 extra bolagsstämma i Stockholm. Den extra bolagsstämman hölls genom poströstning enligt Lag (2022:121) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor.

Extra bolagsstämman beslutade i enlighet med förslag från aktieägare företrädande 6,8 procent av Bolagets aktier om emission av konvertibla skuldebrev.

Kompletta förslag
Förslag till beslut finns tillgängliga på Bolagets hemsida www.spheriogroup.com

Mikael Wiborgh, tf. VD Spherio Group AB (publ)
E-post: mikael.wiborgh@spheriogroup.com
Telefon: +46 (0) 73 462 29 57

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Spherio Group AB:s (publ) nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Spherio
Vi bygger och utvecklar en sfär av bolag och tekniska lösningar som bryggar gränslandet mellan tech, logistik och eCom. Spherio Group driver marknadsplatser och utvecklar ledande SaaS-lösningar som möjliggör för fashion brands och retailers att hantera egna digitala butiker för försäljning av second hand och sample sales. Koncernen strävar efter att bidra till en bättre framtid genom att möjliggöra ökad cirkulär konsumtion. Spherio Group är baserat i Sverige och bolagets aktie är sedan mars 2021 noterad på Nasdaq First North Growth Market. Mer information finns på www.spheriogroup.com. Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, telefon: +46 (0)8-684 211 10, e-mail: adviser@eminova.se. För mer information, se www.spheriogroup.com