Ytrade Group AB (publ) har godkänts för notering på Nasdaq First North Growth Market

Nasdaq Stockholm AB har idag den 2 mars 2021 godkänt Ytrade Group AB:s (”Yaytrade” eller ”Bolaget”) ansökan om upptagande till handel av Bolagets aktier, teckningsoptioner av serie 2021/2022 (TO1) och teckningsoptioner av serie 2021/2023 (TO2) på Nasdaq First North Growth Market.

Handel av aktier och teckningsoptioner i Yaytrade kommer inledas tisdagen den 9 mars 2021 under kortnamnet YTRADE.

Rådgivare, emissionsinstitut och Certified Adviser
Eminova Partners AB agerar finansiell rådgivare och Rämsell Advokatbyrå AB agerar legal rådgivare i samband med emissionen. Eminova Fondkommission AB agerar emissionsinstitut i samband med emissionen och har även utsetts till Yaytrades Certified Adviser. Nordnet Bank AB agerar Selling Agent i samband med emissionen.

Bolaget bildades i Sverige och registrerades hos Bolagsverket under 2015. Den första versionen av Yaytrades marknadsplattform lanserades för allmänheten i slutet av 2017.

Yaytrade bedriver försäljning och köp av premium second-hand kläder och accessoarer genom en digital marknadsplattform som kombinerar erbjudanden från privatpersoner, influencers och partnerföretags utgående lager. Bolagets marknadsplattform är en egenutvecklad högteknologisk e-handelsplattform där premiummode möter den cirkulära ekonomin i syfte att bidra till ett mer hållbart konsumentbeteende som driver miljösmart modekonsumtion.