Sportamore öppnar för handel i Frankrike

Sportamore, Nordens största sportbutik på nätet, inleder idag sin Europaexpansion genom lansering på den franska marknaden. Starten sker en månad tidigare än planerat och till en kostnad som understiger 1 MSEK.

Sportamore har sedan 2017 investerat i att bygga upp en effektiv och skalbar infrastruktur. Ett resultat av detta är att bolaget nu med minimala uppstartskostnader kan bredda sin adresserbara totalmarknad genom att lokalisera och öppna för handel mot nya marknader i Europa.

”Vi är stolta över att öppna handel i Frankrike, vår första marknad utanför Norden. Förberedelserbetet med översättning och anpassningar av system har gått snabbt och visar på den skalbara infrastruktur Sportamore skapat.Vi ser nu fram mot att möta våra blivande franska kunder med samma shoppingupplevelse som vi sedan tidigare vant de nordiska marknaderna vid, säger Johan Ryding, VD på Sportmore.

Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2018 omsatte koncernen 947 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2018 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 54 miljoner besökare. Sportamore säljer över 30 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.
För mer information vänligen besök
www.sportamore.se

Om Sportamore Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2018 omsatte koncernen 947 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2018 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 54 miljoner besökare. Sportamore säljer över 30 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information vänligen besök www.sportamore.se