Sportamore till Frankrike

Sportamore, Nordens största sportbutik på nätet, öppnar för handel utanför Norden. Första marknad att lanseras blir Frankrike.

Sportamore har sedan 2017 drivit det strategiska arbetet med att bygga skalbar infrastruktur med hög grad av automatiserade processer. Det tydligaste exemplet på detta är koncernens nya automatiserade logistikfunktion. Ett resultat av detta arbete är Sportamore nu är redo att med minimal startkostnad öppna upp för handel mot nya marknader utanför Norden.

”Med vår existerande organisation och skalbara infrastruktur kan vi etablera nya marknader till låg kostnad. Samtidigt exponerar vi vårt erbjudande för en större totalmarknad och reducerar risker kopplade till skiftande väder i enskilda geografier. Dessutom kan vi med enkelhet kan flytta marknadssatsningar mellan marknader för att dra nytta av gynnsamma förutsättningar för kundsanskaffning", säger Johan Ryding, VD på Sportamore.

Handelsstart i Frankrike förväntas ske under andra halvåret 2019. Startkostnad för en ny marknad beräknas understiga 1 MSEK.

Informationen lämnades, genom VD Johan Rydings försorg, för offentliggörande den 19 februari 2019 kl. 09.00 CET.

Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2017 omsatte koncernen 758 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2017 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer över 20 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.
För mer information vänligen besök
www.sportamore.se

Om Sportamore Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2018 omsatte koncernen 947 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2018 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 54 miljoner besökare. Sportamore säljer över 30 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information vänligen besök www.sportamore.se