Sportamore vinner pris för Årets e-handlare 2019

Utmärkelsen Årets e-handlare delas ut för sextonde året i rad av PriceRunner och Sportamore vinner i kategorin Kläder och accessoarer. Priset baseras främst på kundernas omdömen efter köp, röster från kunder och själva köpupplevelsen.

”Vi är stolta och glada över priset som Årets e-handlare, särskilt eftersom det bygger på kundernas uppfattning av Sportamore. 2019 blir ett spännande år för oss då vi fokuserar på ett stort varumärkesarbete för att stärka kundens relation till Sportamore, vilket kommer att ge ökad trafik och tillväxt.” säger Johan Järnliden, Chief Marketing Officer på Sportamore.

Nytt för i år är även att köpupplevelsen utvärderats med hjälp av mystery shopping. De viktigaste aspekterna som ligger till grund för bedömningen är hög tillgänglighet, pris, effektiva leveranser, försändelser med miljötänk samt engagerad kundservice. Motiveringen för Sportamores utmärkelse lyder:

”Utöver mycket hög tillgänglighet, snabba leveranser, tydlig information och många leveransmöjligheter uppvisar Sportamore en utmärkt returhantering med trevlig och hjälpsam kundservice. Detta tillsammans med ett miljötänk kring försändelser till kund gör att Sportamore blir vinnare i sin kategori.”

Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2018 omsatte koncernen 947 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2018 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 54 miljoner besökare. Sportamore säljer över 30 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.
För mer information vänligen besök
www.sportamore.se

Om Sportamore Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2018 omsatte koncernen 947 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2018 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 54 miljoner besökare. Sportamore säljer över 30 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom att erbjuda allt kunden behöver för sin sport, till rätt pris och med snabb leverans.För mer information vänligen besök www.sportamore.se