Göran Carlsson ny teknisk direktör i SSAB

Göran Carlsson ny teknisk direktör i SSAB Göran Carlsson har utsetts till teknisk direktör och medlem i SSAB:s koncernledning. Göran Carlsson är vVD i SSAB Tunnplåt och chef för verksamheten i Luleå. Göran Carlsson kvarstår i sin nuvarande befattning som chef för metallurgin i Luleå till dess att hans efterträdare utsetts. Göran Carlssons arbete kommer att inriktas mot att SSAB ska behålla och vidareutveckla positionen som ett av de tekniskt ledande stålföretagen i Europa. - Nu har SSAB fått sin nya koncernledning på plats, säger SSAB:s VD Anders Ullberg i en kommentar till utnämningen. Göran känner väl till koncernen efter många år på olika befattningar och han kommer att ha stor glädje av sitt breda tekniska kunnande och sitt internationella kontaktnät i det nya arbetet. Göran var mitt förstahandsval och jag är mycket glad att han tagit jobbet. Utnämningen har dröjt ett tag eftersom jag velat att han skulle fullfölja en del projekt i Luleå, sammanfattar Anders Ullberg. - Åren i Luleå har varit mycket berikande, säger Göran Carlsson. Inte bara jag själv utan också familjen har trivts oerhört bra. Det var inte något svårt beslut att tacka ja till jobbet som teknisk direktör i Sveriges härligaste stålföretag. Tekniken utvecklas ständigt. Förtroendet att få ansvaret för att SSAB ska ligga i framkant även under kommande år lovar jag att förvalta efter bästa förmåga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00440/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00440/bit0002.pdf

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com