Ny informationschef i SSAB

Ny informationschef i SSAB Ulrika Ekström har utsetts till ny informationschef i SSAB. Ulrika Ekström är idag presschef i Coop Sverige. Hon efterträder Ivar Ahlberg som går i pension under vintern 2004. - Befattningen som informationschef i SSAB har lockat många kompetenta sökande. Det känns stimulerande säger Anders Ullberg, VD och koncernchef i SSAB i en kommentar till rekryteringen. Jag ser fram emot att få arbeta med Ulrika och är övertygad om att hon kommer att fungera väl i vår starkt decentraliserade organisation. Koncernstab Information Ivar Ahlberg Telefon 08-45 45 734 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00330/wkr0002.pdf

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com