Nya chefer för SSAB:s stålrörelse

Nya chefer för SSAB:s stålrörelse Anders Werme har utsetts till verkställande direktör för SSAB Tunnplåt. Anders Werme som idag är VD för SSAB Oxelösund efterträder Curt Johansson som går i pension. Bengt Nilsson, idag VD för Uddeholm Tooling, har utsetts till verkställande direktör för SSAB Oxelösund. Både Anders Werme och Bengt Nilsson kommer att tillträda sina befattningar under våren 2004. Anders Werme, 47 år, är teknologie doktor från KTH. 1994 utsågs han att som projektchefchef leda byggandet av det kvartovalsverk i SSAB Oxelösund som var ett viktigt steg i satsningen på höghållfasta nischprodukter. Därefter var han regionansvarig för SSAB Oxelösunds verksamhet i Fjärran Östern innan han år 2000 utsågs till VD. Bengt Nilsson, 42 år, är teknisk fysiker från KTH. Han var produktionschef för rördivisionen vid Ovako Steel när han 1998 anställdes som produktionschef vid Uddeholm Tooling. Han utsågs 1999 till VD för Uddeholm Tooling. -Jag är mycket glad över att Anders Werme och Bengt Nilsson accepterat dessa nya roller som ansvariga för SSAB-koncernens båda stålbolag, säger Anders Ullberg, VD och koncernchef för SSAB i en kommentar till utnämningarna. Båda har med sin respektive bakgrund utmärkta förutsättningar för att fördjupa och fullfölja nischorienteringen mot våra mest höghållfasta produkter både inom tunnplåt och grovplåt. Koncernstab Information Ivar Ahlberg Telefon 08-45 45 734 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00170/wkr0002.pdf

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com