Rapport för första kvartalet 2003

Rapport för första kvartalet 2003 · Resultatet efter finansnetto förbättrades med 232 Mkr och uppgick till 414 (182) Mkr. Vinsten per aktie ökade till 2,85 (1,20) kronor. · Leveranserna av specialprodukterna höghållfast tunnplåt och kylda stål ökade med 20% jämfört med första kvartalet i fjol. · Förädlingskostnaderna var i nivå med de tre sista kvartalen föregående år men 8% högre än under första kvartalet i fjol. Stockholm den 24 april 2003 Anders Ullberg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00320/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00320/wkr0002.pdf Hela rapporten

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com