Sverker Martin-Löf föreslås bli ny styrelseordförande

Sverker Martin-Löf föreslås bli ny styrelseordförande Som framgått av tidigare information lämnar SSABs ordförande Leif Gustafsson styrelsen i samband med vårens bolagsstämma. Samtidigt lämnar även Anders Lannebo och Clas Reuterskiöld styrelsen. Nomineringskommittén har därför idag meddelat att man vid stämman kommer att föreslå omval av styrelseledamöterna Anders G Carlberg, Per-Olof Eriksson, Sven-Åke Johansson, Marianne Nivert, Jan Sjöqvist och Anders Ullberg samt nyval av Sverker Martin-Löf och Anders Nyrén. Förslaget stöds av aktieägare som representerar drygt 50% av antalet röster och aktier i bolaget. Styrelsen har meddelat att man - om bolagsstämman följer detta förslag - kommer att utse Sverker Martin-Löf till ny ordförande. Sverker Martin-Löf är bl a ordförande i styrelserna för SCA och Skanska, vice ordförande i Industrivärden samt ledamot i Ericsson och Handelsbanken. Anders Nyrén är VD för Industrivärden och styrelseledamot i bl a Handelsbanken, Industrivärden, Sandvik, SCA och Skanska. Koncernstab Information Ivar Ahlberg Telefon 08-45 45 734 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/18/20030218BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/18/20030218BIT01010/wkr0002.pdf

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com