600 feminister inbjuds till SSUs kampanjrealease med Da Buzz och Peter Wahlbäck

600 feminister inbjuds till SSUs kampanjrealease med Da Buzz och Peter Wahlbäck På måndag den 9:e oktober startar SSUs landsomfattande feminismkampanj. Stockholms ungdomar hälsas välkomna till en stor kampanjrealease på Fryshuset. SSU bjuder på konsert med Dabuzz, på hemliga gäster och mat. Komikern Peter Wahlbeck uppträder och är konferencier. Antalet biljetter är begränsat till 600. Biljetterna släpps utanför Fryshuset i form av kampanjens feministknappar. Det enda kravet för att komma in är att man bär knappen. Målet med kampanjen är att minst 25 000 ungdomar ska ta ställning för feminism genom att bära SSUs feminist-knapp. Varje knapp är unikt numrerad. När? Måndagen den 9:e oktober klockan 20.00 Var? Fryshuset (Klubben) Välkomna! / Mikael Damberg Feminist och ordförande i SSU För mer information ring SSU pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00480/bit0002.pdf