Lena Hallengren och SSUs feministkampanj besöker Nyköping 11:e oktober

Lena Hallengren och SSUs feministkampanj besöker Nyköping 11:e oktober SSUs feminismturné och förbundssekreterare Lena Hallengren med lokala SSU:are besöker Nyköping onsdagen den 11:e oktober. Besöket är en del av SSUs landsomfattande feminismkampanj. Målet är att få minst 25 000 killar och tjejer att ta ställning för feminism och bära SSUs feministknapp. SSU ska under kampanjens veckor åtminstone värva 2000 nya medlemmar. Program: 08.00-10.00 Besök på Nyköping KOMVUX, Högskolecentrum. Lena Hallengren presenterar feminismkampanjen för eleverna i klassrummen. 10.30-11.30 Besök på Gripenskolan i Nyköping. Lena Hallengren talar med elever vid SSUs kampanjmonter. 12.30 Besök på Restaurangskolan, Nyköpingstrand. Lena Hallengren presenterar feminismkampanjen för elever i klassrummen. 13-14 Pressträff om kampanjen på Resturangskolan. Lena Hallengren berättar om resultatet från dagen i Nyköping, om kampanjen och en ny rapport om MUF:s syn på jämställdhetspolitiken. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00780/bit0002.pdf