Mikael Damberg besöker Östersund 8:e maj

Mikael Damberg besöker Östersund 8:e maj SSUs ordförande Mikael Damberg besöker Östersund måndagen den 8:e maj. Besöket är en del av SSUs nationella feminismkampanj. Under två veckor åker SSUs förbundsledning på turné i norra Sverige. Program för Östersund: 10.00-13.00 Besök på Wargentinskolan i Östersund. Mikael Damberg presenterar SSUs feminismkampanj för eleverna. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. 11.30 Pressträff på Wargentinskolan i Östersund. Mikael Damberg presenterar en enkätundersökning gjord bland eleverna om bland annat utseendefixering, bantning och rädsla för att vara ute ensam på kvällarna. Östersunds kommunalråd Jens Nilsson medverkar. 14.00-15.00 Torgmöte om Vitryssland med insamlingsbössor på Prästgatan i Östersund. SSUs turné fortsätter i Östersund även på tisdagen den 9:e maj. Tjejers rätt till trygghet, namninsamling mot könsstympning och andra jämställdhetsfrågor uppmärksammas i SSUs feminismkampanj. Kampanjen riktas mot landets gymnasieelever och målet är att värva minst 2000 nya medlemmar. Spännande kampanjmetoder utlovas. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. För mer information besök också gärna www.ssu.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/06/20000506BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/06/20000506BIT00010/bit0002.pdf